مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۵۳ درصد از راه‌های روستایی استان نیاز به آسفالت دارد که فقط با اعتبار، کار جهادی و تلاش شبانه روزی می‌توان راه‌های روستایی را سر و سامان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، داریوش نصر صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: در این استان 7 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 3 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت است.

وی افزود: 4 هزار و 200 کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان خاکی و شوسه است اما با تعاملاتی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته در سه ماه آینده عملیات آسفالت در 100 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: هم اینک 53 درصد از راه‌های روستایی استان نیاز به آسفالت دارند.

نصر تصریح کرد: در زمینه نگهداری راه‌ها و جاده‌ها نیز با تخصیص قیرهای رایگان و ساخت کارخانجات آسفالت سرد در شهرستان‌ها و تجهیز ماشین‌آلات در حال لکه‌گیری پر کردن چاله‌ها و تیغ زدن و هموار کردن محورهای خاکی و شوسه در استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: در حوزه راه روستایی نیازمند کار و تلاش و مجاهدت زیادی هستیم و آذربایجان غربی نیز به لحاظ وضعیت راه‌های روستایی در سطح کشور از سطح پایینی برخوردار است اما امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های ویژه در سطح ملی و استانی اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی گفت: در پی سفرهای معاونین وزیر راه و شهرسازی به استان جذب اعتبارات جدید و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتفاق افتاده و در صورت جذب اعتبار، 140 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سطح استان احداث می‌شود و علاوه بر آن اجرای پروژه راهسازی در محورهای ارومیه به میاندوآب، ارومیه به سرو، خوی به ایواوغلی و خوی به رازی از جمله تعهدات اداره کل در زمینه راهسازی در آذربایجان غربی است.

نصر اظهار داشت: از 800 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های یاد شده، 600 میلیارد آن توسط اسناد صندوق خزانه و 200 میلیارد آن به‌ صورت نقدی است و به‌ صورت روز شمار برنامه زمان‌بندی در محورهای مذکور شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات ساختمانی بیمارستان بوکان تا شهریور ماه امسال به اتمام می‌رسد و وزارت بهداشت نیز موظف شده نسبت به شروع امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
با سلام وضعیت اسفالت روستای هندوان در شهرستان خوی بسیار بد است باشگاه خبر نگاران جوان لطفا این حرف رو به مسئولان مربوطه برسانید