باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها، تجارب مختلف، تمدن، اعتقادات و دستاوردهای بشری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، گفت: باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها، تجارب مختلف، تمدن، اعتقادات و دستاوردهای بشری است.

میرمحمدی افزود: در حال حاضر هنگامی که 95 درصد افراد باسواد باشند، به آن ریشه کنی بی سوادی می گویند که در این میان نباید از تاثیر مهاجرت اتباع خارجی و جابجایی ها در آمارها غافل شد.

وی ضرورت شناسایی افراد بی سواد در استان را یادآور شد وگفت : البته نمی توان آمارهای مرتبط با بی سوادی را با قطعیت کامل ارائه داد زیرا همیشه بی سوادان پراکنده در روستاها و افراد غیربومی به عنوان باقیمانده بی سوادی  در جامعه وجود دارند.

میرمحمدی اظهارکرد: شناسایی بی سوادان استان از طریق دانش آموزان و توزیع فرمت هایی به اولیای دانش آموزان وهمچنین همکاری دستگاههای مختلف برای شناسایی آن ها روش موفقی و باسواد شدن این افراد لازم التعلیم است.

وی عنوان کرد: باسوادی کلید درهای ورود به اندیشه ها، اعتقادات، اتفاقات تاریخی و مجموعه مسائل بشری است که با این کلید می توان به سواد بهداشت و سلامت، سواد اجتماعی، سواد مذهبی  و تاریخی مجهز شد.

استاندار استان ادامه داد: در استان یزد در زمینه سواد آموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، به مسائل بهداشتی، سلامتی، درمانی و آموزش سواد اجتماعی نیز پرداخته می شود و دستگاههای مختلف در امر آموزش، راهنمایی و برنامه ریزی هماهنگی خوبی دارند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار