29 هزار بی سواد زیر 50سال در استان یزد شناسائی شدندکه نیمی ازآنها سهم زنان است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت : 14هزار و 681 نفر زن بی سواد زیر 50 سال دارای کدملی در یزد شناسایی شده اند.

امین الرعایاافزود: افراد بی‌سواد زیر ۵۰ سال که دارای کد ملی یزد هستند، شناسایی می‌شوند و برای جذب و سوادآموزی این افراد تلاش‌های جدی انجام می گیرد.

وی گفت: 2/94 درصد کل جمعیت مردان این رده سنی و 7/90درصد جمعیت زنان 10تا 19 سال استان یزد از نعمت باسوادی برخوردار هستند و استان یزد در جذب این رده سنی توانسته به رتبه نخست کشور دست یابد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزدافزود:ازجذب هزار و 295 سوادآموز از اتباع بیگانه در سال94، 600 نفربه دوره انتقال راه یافتندکه 90 درصد آنان موفق به طی این دوره شدند.

امین الرعایا اضافه کرد: سال گذشته سه هزار و 131 نفرجمعیت استان زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که از این تعداد هزار و661 نفر در دوره انتقال و 366 نفر در دوره تحکیم از آموزش های سواداموزی بهره مند شدند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: 29هزارو573  نفر بی سواد  از جمعیت 10تا49 سال در  سطح استان یزد شناسایی شدند، در حالی که نرخ بی سوادی استان نسبت به دیگر استان های کشور همواره کمتر بوده است ولی این تعداد از جمعیت 10 تا 49سال در دو بخش روستایی و شهری شناسایی شده اند که از این تعداد به تفکیک، ۱۴ هزار و ۸۹۲ نفر مرد و ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر زن هستند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار