مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان از مردم اصفهان می‌خواهیم آب را بهینه مصرف کنند و در صرفه جویی آن بکوشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی  اظهار داشت: در چندسال اخیر با توجه به افزایش دما در فصل تابستان و از سویی کاهش منابع آبی اما به لحاظ همکاری مناسب مردم با شرکت آبفا، آب شرب در فصل تابستان بدون هیچ گونه محدودیتی در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به فصل تابستان نزدیک می شویم و ضروری است مردم آب را بهینه مصرف کنند، افزود: به رغم اینکه همه ساله حدود ۴ الی ۵ درصد به مشترکین آب در استان اصفهان افزوده می‌شود و از طرفی کاهش بارندگی کمبود منابع آبی را رقم زده است اما با تلاش مسئولان در شرکت آبفا استان اصفهان در تمام روزهای سال آب شرب مردم تأمین شده است.

وی ادامه داد: البته در فصول گرم سال برخی از مناطق با افت فشار آب روبرو می‌شوند که این امر هم با مصرف بهینه آب از سوی مشترکین برطرف می‌شود.

امینی به راه هایی که منجر به توزیع عادلانه آب می شود پرداخت و اظهارداشت: شرکت آبفا استان اصفهان برای اینکه عدالت اجتماعی برقرار شود و تمام مشترکین در اقصی نقاط استان دسترسی پایدار به آب شرب داشته باشند با تدابیری همچون مدیریت هوشمند فشار شبکه توزیع، اجرای سیستم تله متری و تله کنترل و نیز با اجرای برنامه های فرهنگی زمینه ساز فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح جامعه شد و توانست با اعمال تدابیر آب شرب مردم را تأمین کند.

وی به تأمین پایدار آب شرب مردم اصفهان در فصل تابستان سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر تنها تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان، تأمین کننده آب بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: با تمام ظرفیت و نیز تمام خطوط انتقال و توزیع آب با حداکثر ظرفیت مشغول آبرسانی به مشترکین هستند اما عدم جاری بودن رودخانه زاینده‌رود در فصل تابستان و کمبود منابع آبی که به واسطه بحران کم آبی رخ داده است می‌طلبد که مصرف آب در فصل تابستان بیش از پیش مدیریت شود زیرا مؤثرترین راه مدیریت مصرف، صرفه جویی است.

وی به برخی اقدامات که مانع از مصرف بیش از حد آب می‌شود پرداخت و گفت: مردم هرگونه شکستگی و حادثه لوله و هدررفت آب را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ اطلاع دهند.

امینی در همین زمینه افزود: نصب کولر در سایه با استفاده از پوشش مناسب، عدم استفاده از آب شرب برای فضای سبز، عدم استفاده کارگران ساختمان از آب تصفیه شده جهت ساخت و ساز، استفاده از ابزار و تجهیزات کاهنده از جمله مواردی است که رعایت آنها از سوی مردم مصرف بهینه آب را به همراه دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.