سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توانمندی در تولید ملی نمادی از عزت، همت جهادی و پیشرفت و اشتغالزایی در جامعه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه ملی وزارت جهاد کشاورزی در قالب 5 برنامه به تصویب شورای اقتصاد رسیده است .
صبوری ارتقاء توان تولید ملی، ارتقاء بهره وری، هدفمندی یارانه ها، توسعه اقتصاد دانش بنیان و عدالت بنیان را از برنامه های وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برشمرد.
وی بیان کرد: به منظور ارتقا توان تولید ملی، اجرای طرح های اساسی شامل افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی از جمله گندم ،جو ،دانه های روغنی ،چغندر طرح تجهیز و نوسازی اراضی، افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای، افزایش فرآورده ها و کاهش ضایعات در تولید است.
به گفته صبوری در خصوص ارتقا بهره وری نیز اجرای طرح های تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در برنامه هدفمندی یارانه ها هم طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف حامل های انرژی در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، توسعه تکنولوژی در واحدهای تولیدی و طرح حفاظت بین نسلی از منابع تجدید ناپذیر از برنامه های این سازمان در استان فارس است.
توسعه سامانه های نوین آبیاری، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش تولید در محیط های گلخانه ای نیز از اولویت های جهاد کشاورزی فارس برای ارتقا بهره وری است که صبوری به آنها اشاره می کند.
وی با بیان اینکه برنامه های استانی برای دانش بنیان و عدالت بنیان کردن اقتصاد در سطح ملی در دست اجرا است، افزود: استان فارس در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی با توجه به سهم 10درصدی خود در تولید محصولات کشاورزی نقش قابل توجهی دارد.
در سال ۱۳۷۹ با تصويب نمايندگان مجلس، امور كشاورزی و دامپروری و ترويج و تحقيقات کشاورزی به وزارتخانه جهاد کشاورزی واگذار شد، بر همین اساس در مراکز استان ها سازمان جهاد کشاورزی، در مراکز شهرستان ها مدیریت جهاد کشاورزی و در دیگر بخش ها و دهستان ها مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی تشکیل شد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: جهاد ، کشاورزی ، فارس ، تولید ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار