یک میلیون و 400 هزار شغل سه سال گذشته برای معلولان کشور ایجاد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،رئیس سازمان بهزیستی کشور دیشب در همایش پاسداشت تدبیر و امید در نوشهر با بیان مساله اشتغال معلولان در زمان دولت نهم و دهم گفت : در سه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده است .

انوشیروان محسنی افزود: دولت با وجود وضعیت مالی نامناسب لایحه حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارائه کرد که در آن برای 2 میلیون معلول کشور حداقل حقوق قانون کار و معافیت مالیاتی و گسترش فضای نگهداری برای آنان در جامعه پیش بینی شده است.

وی گفت: برای فراهم کردن لوازم تجهیزاتی و کمک توانبخشی برای تمامی معلولان کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بودجه 95 دستور 2.5 برابر کردن بودجه تجهیزات و لوازم بهزیستی کشور را برای تامین در خواست معلولان داد شد.

وی افزود : در راستای حمایت از بیماران 32 قلم دارو برای بیماران ناباروری و 550 قلم دارو برای بیماران صعب العلاج در بسته حمایتی قرار گرفت که این اقدام دولت باعث کاهش نگرانی این گروه از افراد جامعه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : اجرای طرح تحول نظام سلامت که مطالبه 20 ساله مردم بود و بیش از 10 میلیون جمعیت حاشیه نشین های شهرهای کشور را زیر پوشش قرار داده است .

وی افزود: با اجرای این طرح از سال 93 تاکنون 99 درصد جمعیت ایران از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شدند.

انوشیروان محسنی افزود: با تلاش دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور با کاهش 29 درصدی از 51 درصد به 22 درصد رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.