وزیر علوم تحقیقات وفناوری از افزایش دوبرابری اعتبارات حوزه پژوهش و فناوری این وزارتخانه واجرای 141 پروژه پژوهشی باکشورهای اروپایی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد فرهاد در حاشیه آیین افتتاح مجتمع آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان  در گفتگو با خبرنگاران گفت:این پروژه‌ها با کشورهای آلمان،ایتالیا، فرانسه،اتریش و ترکیه آغازشده است.
وی، سرعت گرفتن دیپلماسی علمی وهمکاری هایی علمی درعرصه بین المللی را تاکید کرد و از اجرای سه پروژه بزرگ 3 میلیون یورویی با اتحادیه اروپا خبرداد.
فرهادی اقدامات توسعه ای دولت تدبیر وامید  در حوزه وزارت علوم را تاکید کرد و گفت:آمایش وساماندهی آموزش عالی در بخش دولتی وغیردولتی، بازنگری 600 رشته تحصیلی شامل محتوای درسی وکاربردی شدن دروس، برقراری ارتباط بین آموزش وصنعت با حضور اساتید در محیط های صنعتی، ایجاد فرصت های مطالعاتی در صنعت و دوره های پسادکترای داخلی در محیط های علمی،صنعتی ،خدماتی، اجتماعی وهنری از جمله این اقدامات توسعه ای است.
وزیرعلوم افزود: توسعه مراکز رشد،تخصصی کردن پارک های علم وفناوری مثل هنر، پزشکی و علوم انسانی تعدادی دیگر از این اقدامات است.
وی،با اشاره به شکل گیری بیش از پیش شرکت های دانش بنیان در سالهای اخیر گفت: 4 هزار شرکت دانش بنیان متقاضی بودند که 2200 شرکت از این تعداد درون و برون پارک های علم وفناوری فعال ومورد تایید هستند.
به گفته وی،شرکت های دانش بنیان در محدوده ضوابط وقوانین ومقررات پارک های علم وفناوری فعالیت می کنند.
وزیر علوم، استفاده از تسهیلات، وام های کم بهره،معافیت های مالی،امکانات زیرساختی و استفاده از صندوق شکوفایی و نوآوری را این ضوابط ومقررات قابل استفاده پارک های علم و فناوری وشرکت های دانش بنیان برشمرد.
فرهادی، از شکل گیری 16 صندوق پژوهش وفناوری در درون پارک های علم وفناوری کشور خبرداد وگفت:تاسیس شرکت های دانش بنیان امروز درون پارک ها ومحدوده شهرها مشکلی ندارد ولازم نیست در فاصله 50 کیلومتری راه اندازی شود.
وی، در ادامه افزایش دوبرابری اعتبارات پژوهش وفناوری از یک و یک دهم سهم جی دی پی ( تولید ناخالص داخلی ) به یک درصد را در سال جاری خبر دادو گفت:سهم اعتبارت پژوهشی از تولید ناخالص ملی 47 صدم درصد است که امسال به دو برابر افزایش می یابد.
به گفته وی،سهم عمومی این افزایش اعتبار را برای دانشگاه ها وپارک های علم وفناوری طراز اول و برتر از نظر فعالیت ونوع آن برای تامین زیر ساخت ها وتجهیزات تعلق می‌گیرد.
شایان ذکر است افتتاح مجتمع آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان و عملیات آغاز به ساخت سه پروژه مجموعه کارگاه های مهندسی به همت خیر ارجمند مهندس گلابی،پژوهشکده فرش ومعماری توسط خیر بزرگوارسیدمرتضی هاشمیان و خوابگاهی متاهلین به همت خیر ارجمند شهین مس چی دقایقی قبل با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری وخیرین دانشگاه ساز در این دانشگاه انجام است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار