مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از تغییر رویکرد مهارت‌آموزی در این استان از عرضه‌محوری به تقاضا‌محوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: امسال برابر برنامه تعهدی ظرفیت آموزش در بخش دولتی حدود 6 میلیون نفرساعت و در بخش آموزشگاه‌های آزاد دو برابر، یعنی حدود 12 میلیون نفر ساعت بسته شده است.

وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد این سازمان از عرضه‌محوری به تقاضا‌محوری، عنوان کرد: این تغییر رویکرد به این معنا نیست که 100 درصد خدمات خود را به سفارش بنگاه‌ها و مراکز انجام دهیم یا به عبارت دیگر در انتظار سفارش آن‌ها بمانیم‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان ادامه داد: بلکه به معنای آن است که بخش عمده‌ای از آموزش‌ها و ظرفیت مراکز به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده برای  تقاضا‌محوری حرکت می‌کند که این تقاضا‌محوری معمولاً بر اساس آمایش سرزمین انجام می‌شود.

سواعدی اضافه کرد: براساس این خط‌ مشی در شهرستانی که مرکز فنی و حرفه‌ای آن فعال باشد، این مرکز فعالیت خود را براساس نیاز آن شهرستان برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به‌طور مثال فعالیت‌های آموزشی در بنادر به سمت مشاغل متناسب با ساحل و دریا و در شهرستان‌های شمالی به سمت مشاغل مربوط به کشاورزی سوق داده می‌شود.

سواعدی تصریح داد: جنبه دیگر بحث تقاضا‌محوری این است که با ارتباط با صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و ذی‌نفعان از آموزش، سفارشات را از آن‌ها دریافت کرده و بر‌اساس نیاز آن‌ها آموزش‌های خود را برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اداره کل با 55 مرکز ثابت، حدود300 کارگاه ثابت، 9کارگاه در پادگان‌ها، 8 کارگاه در ندامتگاه‌ها، 33 کارگاه روستایی و8 عشایری، 8 کارگاه جوار دانشگاه با ظرفیت حدود 6 میلیون نفر ساعت در بخش دولتی همچنین دو مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در اهواز و دزفول وبیش از600آموزشگاه آزاد فعال دربخش غیردولتی با ظرفیت آموزشی 12میلیون نفرساعت توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین‌المللی بستر لازم رابرای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال فراهم کرده است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.