فرماندار گتوند بر همکاری همه قشرهای مردم بخصوص نخبگان برای ریشه کنی و مقابله با مواد مخدر تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید مجید صالحی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اینکه برای پیشگیری و مقابله با این معضل نیاز به اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است افزود: همه قشرهای مردم از جمله روحانیون و مسئولان برای ریشه کردن و مقابله با آن همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه 240میلیون نفر در جهان درگیر مواد مخدر هستند افزود: از مهمترین بحران های بشری ، بحران مواد مخدر است که به عنوان زلزله خاموش و جنگ بدون مرز از آن یاد می شود.

فرماندارگتوند تنوع طلبی و لذت طلبی افراطی، عدم کنترل صحیح اجتماعی و نظارت نکردن والدین بر جوانان،ضعف اعتقادی، تاثیر همسالان،کمبود امکانات رفاهی، عدم آموزش در خصوص مواد مخدر، فقدان آموزشهای مهارتی زندگی، کمبود مراکز مشا وره ای، رهایی از استرس و افسردگی را از دلایل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

صالحی با اشاره به اینکه عمده جرایم، ارتباط مستقیم با اعتیاد و مواد مخدر دارد تصریح کرد: در سطح کشور چهار هزار نفر شهید و 12هزار جانباز در امر مبارزه با موادمخدر و توزیع کنندگان آن تقدیم شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گتوند به اقدام های انجام شده ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اشاره کرد و افزود: جلسات ماهانه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر، برگزاری نمایشگاههای ثابت و سیار در شهرها و روستاهای شهرستان، کشف بیش از چهار کیلو گرم مواد مخدر، دستگیری 80نفر معتاد و 19 فروشنده مواد مخدر، برگزاری مانور سراسری در سطح مدارس، جلسات آموزشی برای دبیران وخانواده ها، برگزاری مسابقات ورزشی با شعار مبارزه با مواد مخدر و توزیع بروشورهای آموزشی را از جمله اقدام های انجام شده برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان نام برد.

فرماندار گتوند در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و با تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیل سمن ها و انجمن های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: به همت سمن ها ، انجمن های مردم نهاد و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گتوند 540 نفر از افراد گرفتار در دام اعتیاد دوره بهبودی را طی کردند.

وی در پایان افزود: به دلیل تاثیر مثبت نمازگزاران در جامعه، جلسه مبارزه با مواد مخدر در مصلای نماز جمعه تشکیل شده است تا از ظرفیت های عظیم مردمی جهت ارائه مباحث و اجتماعی کردن مواد مخدر استفاده کنیم.

به مناسبت هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه عکس و کتاب با همین موضوع به همت انجمن های مردم نهاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محل مصلای امام خمینی(ره) گتوند برای بازدید عموم برپا شد.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، گتوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.