فرماندار شهرضا گفت: توجه مسئولان به مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی و فرهنگی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در کارگروه موادمخدر شهرستان شهرضا از مسئولان خواست مدیریت برنامه های مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با رویکرد اجتماعی، کاهش عرضه مواد و بهره گیری از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی همراه باشد.
وی برخورداری از نیروی کار جوان و سالم را نیاز اساسی شهرضا دانست و گفت: دشمنان پس از شکست در جنگ نظامی، از طریق جنگ نرم به خصوص گسترش مصرف مواد مخدر در بین جوانان وارد میدان شده اند.

فرماندار شهرضا فرو پاشی بنیان خانواده را بزرگ ترین ضرر مواد مخدر عنوان کرد و افزود: بیشترین منکرات به وجود آمده در جامعه ریشه در سوء مصرف مواد مخدر دارد.
گلابی افزود: خطر استفاده از مشروبات الکلی در شهرضا کمتر از مواد مخدر نبوده و مسئولان باید برای مبارزه با این پدیده شوم برنامه های جامعی داشته باشند.
وی اظهارداشت: با توجه به قرار گرفتن شهرضا در مسیر ۵ استان کشور، این شهرستان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مطلوبی بوده ولی متاسفانه برخی از مسئولان نتوانستند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.
فرماندار شهرضا گفت: قاچاقچیان مواد مخدر با شناخت کافی از ظرفیت های موجود درشهرضا به ویژه موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان، اعمال غیر انسانی خود را ساماندهی و مدیریت می کنند.
گلابی به آسیب پذیر بودن برخی از روستاها و محلات شهرستان شهرضادر زمینه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: طی بررسی های انجام شده بیکاری، مشکلات معیشتی و نبود امکانات ورزشی در برخی از مناطق مهمترین دلایل گرایش افراد به مواد مخدر در این مکان ها است.
فرماندار شهرضا حضور روانشناسان، وجود روحانی ثابت، راه اندازی مرکز مشاوره ترک اعتیاد، برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان وکارگاه های آموزشی را از راهکارهای پیشگیری از افزایش ابتلای شهروندان به مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی دانست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار