راه‌اندازی سردخانه 5 هزار تنی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رفع مشکلات باغداران با راه‌اندازی سردخانه 5 هزار تنی در یاسوج خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی‌رضا رستگار با اشاره به تلاش‌های جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برنامه‌‌ریزی برای اجرایی و عملیاتی کردن این فرمان را در جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار داده‌ایم تا در عمل بتوانیم این فرمان را اجرایی کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طول یک سال گذشته تعداد سه برنامه در دستور کار خود قرار داده‌ایم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برنامه توسعه صادرات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
رستگار با اشاره به توانمندی‌های این استان در توسعه صادرات کشاورزی بیان کرد: در 15 محصول استان ما قابلیت صادرات به سایر کشورها دارد که با عملیاتی شدن این فرصت در توسعه اقتصادی استان تسریع خواهد شد.
 
این مسؤول در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف این است که بتوانیم توسعه صادرات خود را به حدی برسانیم که بتوانیم 26 میلیون دلار صادرات در این بخش داشته باشیم.
 
وی یکی دیگر از این برنامه‌ها را در این معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه تسهیلات به کشاورزان و باغداران ذکر کرد و گفت: در سال گذشته مبلغ 29 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جذب شده است.
 
رستگار گفت: کار دیگر ما حضور در ستاد رفع موانع تولید به همراه سایر دستگاه‌های دیگر استان است تا بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و یا واحدهایی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را برطرف کنیم.
 
 معاون جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات محصولات باغی در استان و نبود سردخانه به اندازه کافی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سردخانه 5 هزار تنی یاسوج تا حدودی این مشکلات برطرف می‌شود.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.