مجموعه شعرهای زیادی در سال 94 منتشر شد، اما از نظر کیفیت خوب نیست.

عباس براتی‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور خود در جشنواره «قلم زرین» گفت: در جشنواره «قلم زرین» کتاب‌هایی که در طول سال 94 منتشر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در این جشنواره دیدم کتاب‌های زیادی چاپ شده است اما هنگامی که به طور کلی به آثار نگاه کردم، متوجه انتشار مجموعه‌های شعری در این سال  شدم که از نظر کیفیت خوب نیست.

وی افزود: برخی شاعران هستند که دو مجموعه در سال چاپ می‌کنند. در حالی که شاعر بهتر است اندکی صبر کند و یک مجموعه شعر با کیفیت به مخاطب ارائه بدهد. هم اکنون کتاب های زیر 100 صفحه منتشر می‌شود. این کتاب ها مردمی را که به دنبال اثر خوب هستند با مشکل مواجه می کند و از طرف دیگر این دسته از آثار چندان قوی نیست. 

این شاعر با اشاره به وضعیت پخش کتاب بیان کرد: پخش کتاب یک مشکلی است که در بازار نشر وجود دارد؛ برخی از شاعران با سرمایه خود اثری را منتشر می کنند یا آنکه با انتشاراتی قرارداد می بندند. در این میان 100 جلد کتاب را ناشر برمی‌دارد و مابقی را به شاعر می دهد تا خود کار توزیع کتابش را برعهده بگیرد. شاعر نیز نمی‌تواند به دنبال جایی برای انتشار اثر خود بگردد. اگر جایی برای پخش کتاب در بین کتابفروشی‌ها باشد تا اثر این شاعران روی دستشان نماند، به بهبود اوضاع توزیع کتاب کمک می کند.

براتی پور ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آنکه روی چاپ کتاب دقت بیشتری می کند، جایی را ایجاد کند تا شاعران اثر خود را برای توزیع به آنجا بدهند. وضعیت کنونی پخش کتاب به طور مسلم روی کار شاعر تاثیر می گذارد. هنگامی که چاپ نخست یک اثر روی دست شاعر بماند، وی انگیزه ای برای چاپ دوم نخواهد داشت. کتاب کمتری در بازار نشر عرضه شود، اما آثار کیفیت بالاتری داشته باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار