رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید دکتر مصطفی چمران به عشق شهادت زنده بود و به این افتخار عظیم هم نائل شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مهدی چمران در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بزرگداشت شهرستان ساوه افزود: شهید چمران همه حیات خود را طی کرد تا به شهادت برسد و به فیض عظیم نیز دست یافت.
وی با تعریفی از جامع اضداد بودن شهید چمران اشاره کرد و گفت: جامع اضداد بودن یعنی اینکه مرد مجاهد در راه خدا و شاگردان خاص مکتب حضرت علی (ع) باشی و حضرت علی (ع) خود نمونه این جامع اضداد بود.
برادر شهید چمران از این شهید والامقام به عنوان مدیری یاد کرد که با تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان آموزش های چریکی و ضد چریکی را شروع کرد و به لبنان آمد و پایه‌های اصلی و اسلامی مقاومت لبنان و منطقه را بنا نهاد.
وی تصریح کرد: شهید چمران دانه های مقاومتی را که در آن سالها در لبنان غرص کرد امروزه منجر به ثمر رسیدن حزب الله لبنان شده و مقاومت و جنبش امل را شکل داده است.
امام جمعه ساوه نیز گفت: شهید چمران از برجسته ترین شهدای تاریخ انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی تکریم شهیدان را تکریم ارزشهای اسلامی و انقلاب دانست و افزود: برگزاری مجلسی به یاد شهدا تجدید پیمان با راه آنان است.
فرماندار ساوه هم گفت: شهید دکتر مصطفی چمران جنگجویی پرهیزکار و عارفی شب زنده دار بود.
بهاروند افزود: توصیف ارزش های والای شهید چمران از عهده بشر خارج است چرا که زندگی آن شهید به تاسی از زندگی اهل بیت (ع) بود.
وی شهید چمران را عارف اهل دل و مجاهد فی سبیل الله دانست و تصریح کرد: آن شهید والامقام اهل رزم در جبهه های حق علیه باطل بود و رشادت های وی چه در داخل و چه در خارج کشور بی نظیر بود.
31 خردادماه سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران ساوه ای است که در منطقه دهلاویه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، شهید ، چمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.