سیروس همتی که این روزها نمایشنامه‌ای درباره امام رضا (ع) را بر روی صحنه دارد، از اجرای عمومی نمایش «صبح بخیر» در سالن سایه تئاترشهر خبر داد.

سیروس همتی نویسنده نمایشنامه «هفت هشتم» که این روزها در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: نمایشنامه هفت پرده از امام هشتم و قصه آدمهایی را مطرح می کند که حاضرند باورها و ایمانشان را به یک تیکه نان از دست بدهند. این نمایشنامه در جشنواره «خمسه» برگزیده شده است.

وی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این نمایشنامه گفت: ابتدا فکر کردم که چه قصه دیگری را می‌توان به قصه‌های نقل شده از امام رضا (ع) اضافه کرد. در نتیجه از تاریخ بیرون آمدم و از بعد دیگری به زندگی امام رضا (ع) پرداختم و داستانی را در مورد دهکده‌ای نوشتم که کدخدای آن دهکده برای کشاندن امام رضا (ع) به دهکده دست به کارهایی می‌زند.

وی ادامه داد: من به گروه‌های اجرایی نمایش «هفت هشتم» پیشنهاداتی برای اجرا دادم. امیدوارم که این نمایش در خانه نمایش اداره تئاتر با استقبال خوبی روبرو شود.

همتی از اجرای نمایش «صبح بخیر» در تالار سایه خبر داد و عنوان کرد: نمایش «صبح بخیر» پیش از این  در جشنواره فجر سال گذشته، اجرا شد و من با مجموعه تئاتر شهر صحبت هایی کردم که این کار را قرار شد به زودی در سالن سایه اجرا کنم.

وی ادامه داد: بازخوردهایی از مخاطبان  در اجرای جشنواره فجر گرفتیم و این بازخوردها موجب تغییراتی در نمایش شد. به عنوان مثال طراحی صحنه در جشنواره ضعیف بود و با مهدی زاده طراح صحنه صحبت کردم که قرار شد اصلاحاتی انجام دهیم و صحنه را تغییر دهیم. اما بازیگران نمایش چنانچه مشکلی پیش نیاید، تغییر نخواهد کرد.

همتی درباره قصه گفت: «صبح بخیر» به زمان، مکان و افراد خاصی اشاره نمی‌کند و داستان در مورد سربازی است که بسیار به فرمانده خود ارادت دارد و هر کاری برای او انجام می‌دهد. در شب عملیات صدای آوازی فرمانده را آزار می‌دهد و سرباز مامور به خفه کردن آن صداست و ... که فکر می‌کنم این داستان برای مخاطبان جذاب باشد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار