امسال 600 هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر نهالکاری می شود


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه 14 درصد از کل مساحت استان بوشهر را بیابان تشکیل می دهد گفت: امسال 600 هکتار از بیابانهای این استان با مشارکت مردم نهالکاری می شود.

سهیل مهاجری مساحت بیابان های استان بوشهر را 331 هزار و 682 هکتار عنوان و اضافه کرد: همچنین 16کانون بحران فرسایش بادی به مساحت 454هزار و 641 هکتار در استان شناسایی شده است.

وی یادآورشد: از 40 سال گذشته تاکنون 31هزار هکتار از اراضی بیابانی و کانونهای بحران فرسایش بادی استان بوشهر با انجام عملیاتهای نهالکاری، بذرکار، بوته کاری و مدیریت هرزآب تثبیت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: گونه های مورد استفاده در نهالکاری ها شامل گز، اسکنبیل، کهور پاکستانی، آکاسیا ویکتوریا، آکاسیا سالیسینیا و کنار بوده است.

مهاجری افزود: در برنامه پنجم توسعه 156هزار اصله نهال تولید، یکهزار و291هکتار نهالکاری، 702هکتار مدیریت روان آب با احداث هلالی آبگیر و 270 مورد روان آب با احداث بند خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در هشت روستای بخش شبانکاره شهرستان دشتستان گفت: این پروژه برای تحقق یکی از اولویتهای توسعه دولت با هدف بیابان زدایی و به منظور توسعه مدل مدیریتی مشارکتی مراتع در مناطق خشک و نیمه خشک با هدف محرومیت زدایی و افزایش جذب کربن هوا طراحی شده است.

مهاجری اضافه کرد: پروژه ترسیب کربن از توابع شهرستان دشتستان به مساحت 61هزار و 560 هکتار در دست اجراست.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.