تولید 15 هزار تن ورمی کمپوست

سالانه 15 هزار تن ورمی کمپوست در استان بوشهر تولید می شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی استان گفت اراضی کشاورزی استان از نظر مواد آلی فقیر هستند و برای غنی سازی توصیه می شود از این کودها که باموادی مانند روی ، آهن ، مس، فسفر و منگنز مخلوط می شود، استفاده کنند.

 بهنام قلی پور افزود: ورمی کمپوست نوعی کود است که با فضولات حیوانی گاو، مرغ و ضایعات نخل تهیه می شود و در این کود، نوعی کرم خاکی وجود دارد که با تغذیه از مواد آلی خاک، آن را به یک کود مغزی تبدیل می کند.

 وی گفت افزایش عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی، هزینه کم و تبدیل ضایعات کشاورزی و دامی به ثروت از مزیت های ورمی کمپوست است.

قلی پور تولید محصولات ارگانیک را از دیگر ویژگی های استفاده از ورمی کمپوست عنوان و اضافه کرد: کشاورزان به علت آشنا نبودن با مزایای این نوع کود، هنوز نتوانسته اند آن را جایگزین کودهای شیمیایی که اثرات مخربی بر محیط زیست ومحصولات کشاورزی دارد کنند.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی استان افزود در استان بوشهر تنها یک مرکز در روستای چاهکوتاه با تولید سالانه 15 هزار تن ورمی کمپوست فعالیت می کند که بازار هدفش استان بوشهر و استانهای همجوار است.

 قلی پور گفت به متقاضیان راه اندازی کارخانه ورمی کمپوست تسهیلات داده می شود و سقف تسهیلات بستگی به میزان تولید دارد.

کود ورمی کمپوست در گلخانه ها، زمین های کشاورزی، باغ ها و گلدان های خانگی مصرف می شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.