عملیات بارگیری سکوی فاز A19 پارس جنوبی روز شنبه از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی در حاشیه آیین بارگیری سکوی فاز A19 پارس جنوبی در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر گفت:سکوی دوم از سه سکوی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی از یارد خرمشهر و شرکت مهندسی، ساخت تاسیسات دریایی بارگیری شد.

محسن جزایری افزود:این سکو به وزن دو هزار و 750 تن و ابعاد 30 در 40 متر و ارتفاع 25 متر، پس از بارگیری مهاربندی شده و طی دو هفته آینده، آماده نصب در میدان گازی پارس جنوبی می شود.

وی گفت:عملیات بارگیری سه روز به طول می کشد و پس از آن، عملیات انتقال این سکوی نفتی بر روی سطح شناور ابوذر 110 به پایان می رسد و عملیات لودات تکمیل می شود.

مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی افزود:این عملیات برای نخستین بار در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بدون به کارگیری کارشناسان خارجی انجام می شود.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در این آیین نیز گفت:عملیات بارگیری سکوی A19 پارس جنوبی به عنوان یکی از سکوهای اصلی طرح توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی است که با بارگیری این سکو و نصب در تیرماه سال جاری، برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک گاز پارس جنوبیئ در آبان ماه سال جاری را شاهد خواهیم بود.

حمیدرضا مسعودی افزود:در حال حاضر هفت میلیون مترمکعب گاز از سوی یکی از سکوهای اقماری طرح توسعه فاز 19 از میدان پارس جنوبی برداشت می شود و در پالایشگاه شیرین سازی و به شبکه سراسری تزریق می شود.

وی گفت:قرارداد طرح توسعه فاز A19 پارس جنوبی 25 خرداد 89 با سه پیمانکار اصلی ایرانی که کارهای توسعه بخش صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را دنبال می کنند منعقد شد.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی افزود:پیش بینی می شود ظرف هفته آینده عملیات راه اندازی سکوی A19 پارس جنوبی آغاز شده و در این راستا با توجه به وجود سکوی اقماری در خلیج فارس، با شش حلقه چاه و استفاده از یک مسیر از سکوی اقماری گاز منتقل شود.

مسعودی مجموع قرارداد A19 پارس جنوبی را چهار میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و گفت:آنچه مهم است برداشت حداکثری از میدان مشترک پارس جنوبی در راستای برنامه وزارت نفت برای شرکت نفت و گاز پارس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.