معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی خاصی که دارد مقصد ویژه ای برای مهاجران و پناهندگان است.

موقعیت ژئوپلتیکی ایران مقصد جذابی برای مهاجران و پناهندگان است / ایران برای صلح و ثبات در افغانستان هر چه در توان داشته انجام داده استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست خبری که در امارت مسعودیه برگزار شد با اشاره به اینکه عوامل مختلفی همچون جنگ، ناامنی، فقر و گرسنگی و بلایای طبیعی از علل پناهندگی و مهاجرت هستند عنوان داشت: پناهندگی در آفریقا، آسیا و به ویژه غرب آسیا جمعیت عظیمی را به خود اختصاص داده و مردم سوریه، افغانستان، یمن و عراق بخشی عظیمی از پناهجویان غرب آسیا را به خود اختصاص دادند. 

وی افزود: برخی از تراژدی پناهندگی مربوط به فلسطین است که متاسفانه سازمان ملل نقش مهمی برای زدودن آوارگی نداشته و برخی کشورهایی که خود در افزایش پناهندگی نقش داشتند هیچ نقش مسئولانه ای را برای حل این معضل ایفا نمی کنند. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی که دارد مقصد جذابی برای مهاجران است ادامه داد: پناهندگان افغانی و عراقی به دلیل شرایط خاص خود همواره جمعیتی از پناهندگان را به خود اختصاص می دهند و جمهوری اسلامی ایران به دلایل انسانی نه تنها از ورود پناهندگان جلوگیری نمی کند بلکه تلاش می کند تا در حد توان مشکلات آنها را برطرف کند.

ذوالفقاری عنوان داشت: حل مشکلات این کشورها نیازمند کمک جامعه بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را برای صلح و ثبات در افغانستان و بازسازی این کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه کمبود مسکن، امکانات، معیشت و آموزش پناهندگان از نکاتی است که باید حل شود گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه با استفاده از منابع داخلی برای پناهندگان هزینه کرده و بار سنگینی را نسبت به کشورهای اروپایی به دوش کشیده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید براینکه کشورهای غربی برای شرایط داخلی افغانستان سرمایه گذاری کنند تا این کشور درصد کمتری از پناهندگان را داشته باشد خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران به مدت 4 دهه به اذعان کارشناسان بین المللی و ناظران بی غرض میزبان خوبی برای پناهندگان بوده و انتظاری از کمساریای عالی می رود این است که جمهوری  اسلامی ایران را در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار