زیباکلام به کارنامه روحانی نمره داد برجام 18، اقتصاد 14، آزادی های سیاسی 10

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، صادق زیباکلام امشب در مراسم بزرگداشت سالگرد 24 خرداد با عنوان ضیافت 24 در ساری با بیان اینکه کارنامه دولت روحانی را در سه حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و حقوق شهروندی باید بررسی کرد افزود: دولت روحانی بیشترین موفقیت را در عرصه سیاست خارجی و توافق هسته‌ای داشت که بنده از 20 نمره به تیم مذاکره کننده هسته‌ای نمره بین 18 یا 19 می‌دهم.

این فعال سیاسی گفت: دلواپسان با توافق هسته‌ای مخالفت کردند و دولت آقای روحانی اجازه دادند دیگران درباره مساله هسته‌ای اظهار نظر کنند و این دستاورد بزرگ دولت است که اجازه داد همه در این‌باره نظر خود را بگویند.

وی افزود: بخشی از مخالفت هایی که با برجام و توافق هسته ای می‌شود ربطی به برجام ندارد و  بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژیک است.

* نمره اقتصاد دولت روحانی 13 یا 14

زیباکلام اقتصاد ایران را ناکارآمد دانست و افزود: تاریخ گواهی می دهد که هیچ اقتصاد دولتی موفق نشد آقای روحانی با اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق شود.به همین دلیل نمره فعالیت اقتصادی این دولت 13 یا 14 است.

وی افزود: رکود کمر اقتصاد را شکسته، فلج شده و از در و دیوار کشور مفاسد اقتصادی می‌بارد و روحانی در برطرف کردن بیکاری موفق نبوده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه درآمدهای نفتی دولت روحانی یک‌سوم دوران احمدی‌نژاد است، گفت:کشور 7 میلیون بیکار دارد و روحانی در برطرف کردن بیکاری موفق نبوده است.

زیباکلام الگوی اقتصادی کشورهایی مانند هند، کره جنوبی و ترکیه را راهکاری برای توسعه اقتصادی کشور اعلام کرد.

وی گفت: یکی از امیدهای کشور بعد از برجام سرمایه‌گذاری خارجی بود اما تبلیغات منفی داخلی‌ها و تندروهای جمهوری‌خواهان در آمریکا از آن جلوگیری کرد.

*نمره آزادی های سیاسی دولت روحانی، با ارفاق 10

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه با ارفاق به دولت روحانی در حوزه آزادی‌های سیاسی نمره 10 می‌دهم، گفت: از روحانی انتظار داریم بگوید به فکر آزادی زندانیان سیاسی بوده‌ام.

زیباکلام گفت: می دانم که آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر دست روحانی نیست اما آقای روحانی باید نظر خود را درباره حصر بگوید.

وی با بیان اینکه شرایط امنیتی در دانشگاه‌ها نسبت به دولت قبل بهتر شده است، گفت: فضای مطبوعات در کشور باز است و بعضی از آزادی‌ها که در دولت روحانی وجود دارد در دوران احمدی‌نژاد اصلا وجود نداشت.

این استاد دانشگاه افزود: انجمن‌های اسلامی دانشگاه در زمان شاه باز بود وا در دوران احمدی‌نژاد بسته شد اما فعالیت این انجمن‌های در دولت روحانی از سرگرفته شد.


شب امتحان دولت در ساری

شب امتحان دولت در ساری

شب امتحان دولت در ساری

شب امتحان دولت در ساری

حواشی:
*این مراسم در سالن جمعیت هلال احمر مازندران در ساری با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

* مجری برنامه در چند مورد اعلام کرد که هزینه برگزاری این مراسم بدون استفاده از بودجه و امکانات دولتی و تنها با هزینه مسئولان ستاد بزرگداشت 24 خرداد تامین شده است.

* پس از برگزاری موسیقی سنتی از زیبا کلام برای سخنرانی دعوت شد که زیبا‌کلام به شوخی گفت: این گروه سرود مجوز دادستانی برای برگزاری برنامه را داشتند.

*صادق زیباکلام در ابتدای سخنانش گفت: سابقه نداشت مسئول دولتی در مراسمی که بنده حضور دارم دیده شوند، هفته قبل امام جمعه یکی از بنادر جنوبی در مراسمی که بنده سخنران بودم حضور داشت و امروز استاندار به سخنرانی من آمده است. فکر می کنم ماشاءالله به من افتاده و دعای مادرم مستجاب شده است.

*در پایان این مراسم بیانیه بزرگداشت حماسه 24 خرداد توسط یکی از بانوان مازندران که از او به عنوان فعال مدنی استان نام برده شد ، قرائت شد.

در این بیانیه از مذاکرات هسته ای به عنوان ایجاد کننده تحولات تحسین برانگیز و خارج کننده کشور از بحران ها و تحریم یاد شد.

مراسم با افطار که برای هزار نفر تدارک دیده بودند در فضای باز ساختمان جمعیت هلال احمر استان پایان یافت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
آقای زیبا کلام نمیتواند به دولت نمره بدهد