رییس فدراسیون هندبال از تاسیس فدراسیون بین المللی هندبال کشورهای حوزه دریای خزر در کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: فدراسیون بین المللی هندبال کشورهای حوزه دریای خزر به زودی با پیگیری های فدراسیون هندبال کشورمان در ایران فعال می شود. این فدراسون شامل کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان می باشد. مشابه این فدراسیون در کشورهای حاشیه دریای بالتیک و دریای سیاه هم وجود دارد. هدف اصلی تاسیس چنین فدراسیونی پیاده کردن  توافق نامه ها و تفاهم نامه هایی است که مورد تائید فدراسیون جهانی است هم چنین بهره مندی از توانمندی روسیه در جهت ارتقای هندبال کشور. ضمن اینکه کشورهای آذربایجان و قزاقستان نیز در هندبال بانوان بسیار قوی هستند. 
رئیس فدراسیون هندبال درباره برگزاری مسابقات هندبال کشورهای اسلامی بیان کرد: این سری از مسابقات در سال ۲۰۱۸ با حضور حدود ۱۲ کشور اسلامی که در هندبال مطرح هستند مانند قطر، الجزایر، تونس، مصر و... برگزار می شود و با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری جهان اسلام معرفی شده این شهر تامین منابع مالی برگزاری این مسابقات را تقبل کرده است. 
وی در مورد تهیه سند چشم انداز فدراسیون هندبال تصریح کرد: از سال گذشته در جلسه ای با حضور ۱۶۰ تن از بزرگان هندبال کشور تدوین چشم انداز ۸ ساله هندبال کشور را شروع کردیم و بصورت کارشناسی کار را دنبال می کنیم. این چشم انداز کاملا عملیاتی، راهبردی و اجرایی است. تا پایان ماه مبارک رمضان نیز چشم انداز را به شکل یک جزوه رسمی ارائه خواهیم کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار