بعضی از چاله‌های موجود در بخشی از جاده به قدری عمیق است که کسبه اطراف آن، به نشانه اعتراض اقدام به کاشت نهال در آن کرده‌اند.

امکان سفر در جاده اسالم به خلخال با نیسان آبی!به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاده اسالم به خلخال، یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی شمال غربی ایران به شمار می‌رود.

این جاده هرساله به خصوص بین ماه‌های فروردین تا خرداد شاهد گردشگران خارجی بسیاری از نقاط مختلف جهان به ویژه اروپا و آسیا است و اواسط فصل بهار تا اواخر مهرماه، به محوری شریانی تبدیل شده که حجم مسافران عبوری در آن میلیونی است، اما در بعضی قسمت‌ها  جاده فاقد آسفالت و دارای چاله‌های زیادی است. در سایر قسمت ها نیز این جاده 70 کیلومتری نیاز به روکش دارد.

طبق فیلم‌ها و اطلاعاتی که گردشگران از جاده اسالم به خلخال برای بسته خبری نیشگون باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرستاده‌اند، بعضی از چاله‌های موجود در بخشی از جاده به قدری عمیق است که کسبه‌ اطراف آن، به نشانه اعتراض اقدام به کاشت نهال در آن کرده‌اند.

چاله‌هایی که تنها امکان عبور خودروهای شاسی بلند و نیسان‌های آبی رنگ را فراهم می‌کنند.

بیشتر محور اسالم به خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار دارد و سالانه تعدادی از بومیان منطقه اسالم، پونل و خلخال جانشان را از دست می‌دهند.

این در حالی است که در این جاده بیش از بیست ییلاق، روستا و محله وجود دارد و بیشتر از همه این جاده جان اهالی را به خطر می‌اندازد، گردشگران که به جای خود!

در خروجی جنگل از طرف اسالم به خلخال و در مسیر گردنه الماس، معمولا مه غلیظ وجود دارد که حتی مجهزترین خودروها هم نمی‌توانند جلویشان را به راحتی ببینند. علاوه بر این در بسیاری از نقاط جاده، نیاز به نصب گاردریل دارد.

همچنین در محور خلخال به سمت پونل؛ قسمت ابتدایی، نیاز به احداث تونل مصنوعی و بهمن گیر دارد. در این محور متاسفانه هرساله تعداد زیادی از محلی‌ها به داخل دره سقوط می‌کنند.

این جاده گردشگر پذیر از امنیت بالایی برخوردار نیست و این در حالی است که مسئولان شهرهای خلخال و استان گیلان جلسات بسیاری برای برطرف کردن مشکلات آن برگزار کرده‌اند اما تا به حال اقدامی عملی صورت نگرفته است.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
ممنون که حرف دل اهالى خلخال رو زديد. اين جاده براى خلخال حياتى است. ولى کو گوش شنوا انگار جان اين مردم اهميتى نداره, حداقل بخاطر آبروى خودتون يه اقدامى بکنيد. ايران فقط سه چهار تا منطقه نيست.