اراک؛

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در اراک

دو گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه 70 قله اراک دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک از دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده خبر داد.
 
 مجتبی فتاحی افزود: این دو تیم در 48 ساعت گذشته در مناطق هفتاد قله دستگیر و از این افراد یک لاشه قوچ وحشی و یک لاشه میش وحشی کشف و ضبط شده است.
 
وی بیان کرد: از متهمان دستگیر شده در این منطقه یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو غیر مجاز و یک قبضه سلاح گلوله زنی 270 دارای مجوز نیز کشف شده است.
مسئول منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک عنوان کرد: پرونده متخلفان به مقام های قضایی تحویل و درحال پیگیری است.
 
منطقه حفاظت شده هفتاد قله به مساحت 97 هزار و 407 هکتار است که شامل دو محدوده شمالی و جنوبی می باشد که محدوده شمالی در برگیرنده بخش های عمده ارتفاعات هفتاد قله و دره های سیبک و چکاب است و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه ای حیات وحش است. 
 
منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک از اولین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است که از پیکره ای کوهستانی و در گسترده ای از تپه ماهورها و دشت ها قرار دارد.
 
رشته کوه هفتاد قله که بلندترین قله آن با ارتفاع دو هزار و 686 متر در جهت شمال غربی - جنوب شرقی امتداد دارد مهمترین رشته کوه منطقه و کوه برف شاه با ارتفاع دو هزار و 393 متر بلندترین قله منطقه است. 
 
کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، تشی ( جوجه تیغی)و روباه از پستانداران این منطقه محسوب می شوند و چند نوع افعی، مارآبی و لاک پشت نیز در این منطقه دیده شده است. 
 
انتهای پیام/ ف
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.