به منظور حفظ جان حیوانات ، تابلوهای محل عبور حیات‌ وحش در استان مرکزی نصب شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ رئیس هیأت مدیره موسسه آوای درنای خاکستری استان مرکزی از آغاز مرحله اول نصب تابلوهای مشخص کننده محل عبور حیوانات در جاده کویر میقان اراک خبر داد.
ماندانا حضرتی  افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط موسسه آوای درنای خاکستری با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان موافقت این اداره به منظور نصب تابلوهای مشخص کننده مسیر عبور حیوانات در دو شهر اراک و شازند اخذ و مرحله اول نصب این تابلوها آغاز شد.
وی تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح دو تابلو توسط مسوولان اداره راه و شهرسازی در مسیر تالاب میقان اراک نصب شد و با توجه به نصب این تابلو رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند، باید با حداقل سرعت 40 کیلومتر حرکت کنند.
رئیس هیات مدیره موسسه آوای درنای خاکستری استان مرکزی افزود: در مرحله دوم این طرح نیز قرار است در مسیر 25 کیلومتری شهر شازند تابلوهای مورد نظر نصب شود.
حضرتی با بیان اینکه نصب این تابلوها برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است،  افزود: متأسفانه هر هفته تعداد قابل توجهی از حیوانات این مناطق بر اثر تصادف با خودروهایی که در این مسیرها تردد دارند، تلف می‌شوند.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، نصب ، تابلوهای ، حیوانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.