رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ریزگردها افت کمی و کیفی محصولات کشاورزی را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی با بیان اینکه وقوع پدیده ریزگردها اثرات سوء متعددی بر زیربخش‌های مختلف کشاورزی بر جای می‌گذارد، گفت: افت کمی وکیفی محصول در زیربخش‌های مختلف کشاورزی به دلیل کاهش میزان تبخیر، تعرق و فتوسنتز از اثرات سوء بروز پدیده ریزگردها است.

شهبازی با تاکید بر اینکه ریزگردها می‌توانند در جلوگیری از بروز پدیده فتوسنتز و یا حداقل کند شدن آن نقش مهمی داشته باشند، افزود: ریزگردها با تاثیر در برگ‌ها کاهش پدیده فتوسنتز، تبخیر و تعرق را در سطح گیاه به دنبال داشته و از این طریق شادابی و نشاط را از گیاه می‌گیرند.

وی افزود: پدیده ریزگردها از دیگر سو جلوی نور را گرفته و از این طریق نیز در کاهش فتوسنتزگیاه نقش سوء دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بروز گاه و بیگاه پدیده ریزگردها اثرات سوء زیادی در صنعت کشاورزی، دام و طیور دارد، گفت: پدیده ریزگردها از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را در پی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پدیده ریزگردها صنعت زنبور داری را با چالش جدی مواجه می‌کند، گفت: پدیده ریزگردها باعث از بین رفتن زنبورستان‌ها می‌شود و همین مسئله امکان توسعه صنعت زنبورداری را با چالش مواجه کرده است.

وی در پایان اشاره کرد: با بروز پدیده ریزگردها و نشستن آن بر روی گل‌ها و تغذیه زنبور از شهد گل، زنبورها اسهال شده و تلف می‌شوند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، افت ، کمی ، کیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.