مدیر بخش زیست محیطی طرح پژوهشی توسعه مدیریت انرژی و محیط زیست گفت:طرح های پژوهشی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست در منطقه عسلویه اجرا می شود.

حسین خواجه پور مدیر بخش زیست محیطی طرح پژوهشی توسعه مدیریت انرژی و محیط زیست  در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بهینه سازی زیست محیطی اظهار داشت:با در نظرگیری شرایط زیست‌محیطی و هدررفت های انرژی در منطقه پارس عسلویه،  اجرای طرح های بهینه سازی جریان انرژی و مدیریت انتشار آلاینده ها در منطقه، در دستور کار مطالعات ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست قرار گرفت.

مدیر بخش زیست‌محیطی این طرح پژوهشی در خصوص  ورود واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی بهخ طرح های پژوهشی گفت: کاهش انتشارات پایدار از طریق بازار تبادل انتشارات در منطقه رخ می‌دهد و اجرایی شدن  این مسئله از پیچیدگی‌هایی برخوردار است که مهم‌ترین آن مشخص شدن سهم مسئولیت آلودگی‌های هر واحد در منطقه است و تبادلات خوراک، محصول و خدمات تولیدی بین واحدها، بر پیچیدگی های مساله تخصیص مسئولیت های زیست محیطی می افزاید.

خواجه پور یاد آور شد: بر اساس تخمین میزان انتشارات واحدها و بکارگیری مدل های پراکنش آلاینده در منطقه، سطح استاندارد میزان کل انتشارات را در منطقه پارس عسلویه محاسبه و این طرح در منطقه نیازمند استفاده از داده‌های میدانی به روز و دقیق‌تر است.

وی عنوان کرد: به منظور کاهش انتشارات، هر واحد می‌بایست مسئولیت های آلایندگی خود را بپذیرند. متدولوژی تعیین‌شده به‌منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی در منطقه پارس عسلویه می‌تواند برای جلوگیری از آلودگی آب منطقه هم مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار