مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از آلوده بودن قلیان ها به مواد مخدر و روان گردان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعید فریور در نشست خبری کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم " در دانشکده فنی شهید قاضی طباطبایی با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای اخیر شاهد رواج گسترده قلیانسراها و مصرف قلیان در استان بودیم اظهار داشت: طبق آخرین آمار کارشناسان بهداشت و درمان در برخی از قلیانسراها برای جلب مشتری و تداوم حضور مشتری تنباکوها را آلوده به مواد مخدر و روانگردان می کنند .

وی با اشاره به آثار زیان بار مصرف قلیان اظهار داشت: قلیان حاوی 40 هزار نوع ماده بسیار سمی و شیمیایی است که 70 نوع این مواد شیمیایی سرطان زا هستند.

فریور بیماری های قلبی و عروقی ، افزایش ابتلا به سرطان ، بیماری های تنفسی،هپاتیت ب و س، آنفولانزا، سل و بیماریهای قارچی را از مهمترین بیماریهای ناشی از مصرف قلیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آثار مصرف قلیان در بانوان بیشتر از آقایان است، افزود: پیری زودرس، زایمان زودرس و.... ازجمله آثار زیان بار مصرف قلیان در بانوان است .

وی در پایان به برنامه های این نهاد در هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر، برگزاری همایش اجتماعی کردن مبازره با مواد مخدر شهرستانها، برپایی نمایشگاه های دائمی و سیار، برگزاری کارگاههای آموزشی در محلات آسیب پذیر، اجرای برنامه های متعع فرهنگی و هنری، حشور در مدارس و مساجد و تببین خطرات مواد مخدر، نمایش های خیابانی ومسابقات ورزشی را از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.