ساری،

برداشت غير مجاز از حساب شهروندان با سوء استفاده از موقعيت شغلی

ماموران پليس فتای استان، متهم به برداشت های غيرمجاز در يکيی از شرکت های استان را شناسايی و دستگير کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در پی مراجعه يکی از شهروندان به پليس فتايی استان و طرح شکايت مبنی بر اينکه از طريق پيامک مربوط به حساب بانک متوجه شد، فردی ناشناس اقدام به برداشت 5 ميليون ريال وجه نقد از حسابش کرده است ، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتای استان قرار گرفت.

براساس اين گزارش، ماموران با هماهنگی قضايی و انجام تحقيقات گسترده و اقدامات فنی دريافتند، متهم با شماره تلفن همراه اقدام به خريد شارژ از حساب شاکی کرده است.

ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايی متهم دريافتند، اين فرد از کارمندان يک شرکت فنی و مخابراتیاست که اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب شاکی کرده است.

کارشناسان پليس فتا استان با هماهنگی قضائی اين فرد را در اقدامی غافلگيرانه دستگير کردند و با جمع آوری سيستم های رايانه ای و مخابراتی اين فرد، وی را مورد تحقيق و بازجويی قرار دادند.

متهم که در ابتدا منکر برداشت از حساب شاکی شده بود، با بررسی های کارشناسان فنی و کشف اطلاعات شماره کارت، رمز دوم و ديگر اطلاعات بانکی اشخاص از سيستم رايانه ای اش مجبور به اعتراف شد.

اين فرد در اظهاراتش عنوان داشت: از آنجائيکه در اين شرکت فنی دارای مسئوليت بود با سوء استفاده ازموقعيت شغلی در قسمت خدمات اينترنت طی تماس تلفنی و با توجه به عدم آگاهی افراد از نحوه شارژ اينترنت، شماره کارت، رمز دوم و ديگر اطلاعات بانکی آنان را در اختيار گرفته و با ذخيره اين اطلاعات در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنان می کرد.

متهم پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار