پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران درخصوص سوءاستفاده برخی کلاهبردارن با استفاده از صفحه نیازمندی ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استفاده از اينترنت باعث شد تا صاحبان آگهی و تبليغات به اهميت ارتباطی اينترنتی پی برده و با معرفی كالا و خدمات خود زمان و مكان را در تسخير خود درآورده و بهترين بازخورد را دريافت کنند از اين رو با توجه به بستر ايجاد شده براي خريد و فروش کالاهاي دست دوم، افراد سودجو و کلاهبردار از اين فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهاي سرقتي مي کنند و يا با روش هاي گوناگون به فريب افراد و کلاهبرداري مبادرت مي ورزند.

سرهنگ "حسن محمدنژاد" رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران گفت: در بخش مربوط به کسب وکار و تبليغات با توجه به مزاياي بسيار زيادي که شيوه هاي تبليغات اينترنتي داشته است، گرايش شديدي به سمت تبليغات اينترنتي نسبت به شيوه هاي سنتي ايجاد شده است.

وي گفت:استفاده از اينترنت باعث شد تا صاحبان آگهي و تبليغات به اهميت ارتباطي اينترنتي پي برده و با معرفي كالا و خدمات خود زمان و مكان را در تسخير خود درآورده و بهترين بازخورد را دريافت کنند.

سرهنگ محمدنژاد افزود: امروزه تمام مردم مي توانند تنوع، قيمت، و تمام مشخصه هاي كالا و خدمات توليدي و ارائه شونده اي كه در هر گوشه اي از جهان وجود دارد را طبق نيازهاي خود از طريق اينترنت ببينند، انتخاب كنند، بخرند و وجه آن را پرداخت كنند.

وي در ادامه به برخي از مزايا و معايب تبليغات اينترنتي اشاره کرد و افزود: پوشش گسترده تر، مخاطبان هدفمند، هزينه هاي مناسب تر، قابليت رديابي ساده تر، آماده سازي سريع تر، اطلاع رساني بيشتر، روش هاي پرداخت متنوع، مشارکت ساده تر مخاطبان از مزاياي تبليغات اينترنتي به شمار مي روند.

رئيس پليس فتاي مازندران خاطر نشان کرد: در کنار اين مزايا، تبليغات در اينترنت داراي معايبي هم است که بايد به آن ها نيز توجه کرد.

وي عدم مشاهده فيزيکي و ماهيت واقعي کالا و خدمات قبل از خريد، امکان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي در تعريف واقعي کالا و خدمات واقعي خود، امکان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي از طرح با نام شرکتي ديگر از جمله اين معايب است.

سرهنگ محمدنژاد افزود: اين احتمال وجود دارد، سايت هاي اينترنتي همواره تحت نفوذ هکرها قرار گيرند و امکان تبليغ کالا و خدمات غير اخلاقي و غير قانوني نيز داشته باشند.

رئيس پليس فتا مازندران گفت: با توجه به موارد عنوان شده به علت گستردگي فضاي مجازي نظارت در همه سايت ها و همه تبليغات کار سختي خواهد بود، به همين دليل مجرمين و کلاهبرداران از فضاي موجود سوء استفاده کرده و دست به اعمال مجرمانه خود مي زنند.

وي افزود: در چند سال اخير شاهد استقبال چشمگير از سايت هاي نيازمندي هاي اينترنتي مانند ديوار، شيپور و .... در کشور بوده ايم.

سرهنگ محمدنژاد به شهروندان و کاربران اينترنتي هشدار داد: در هنگام معامله کالا از سايت هاي واسطه گر خصوصا خريد موبايل، تبلت و لپ تاپ به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و فاکتور خريد را از فروشنده مطالبه کنند و پيش از هرگونه واريز وجهي به حساب فرد فروشنده کالا يا خدمات و ..... از صحت و سقم اطلاعات موصوف اطمينان حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.