کیفیت هوای اراک برای چهارمین روز متوالی برای همه گروه های جمعیتی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد و آلاینده های موجود در هوا برای تمامی گروه های جمعیتی خطرآفرین و تهدیدکننده است.
ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش، غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرود در هوای اراک در 24 ساعت گذشته 179 و در صبح روز جاری به 48 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که فراتر از استانداردهای زیست محیطی است.
وی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم با هشدار به خانواده ها برای مراقبت بیشتر در هوای آلوده گفت: مردم در صورت امکان از تردد در معابر و خارج از خانه خودداری کرده و از حرکات ورزشی و فعالیت شدید بدنی اجتناب کنند.
دکتر حیدری افزود : استفاده از مایعات ، شیر و انواع سبزیجات و میوه های تازه می تواند در کاهش اثر مخرب آلودگی هوا بر روی بدن انسان موثر باشد .
اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 18 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز 37 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
به خدا داریم میمریم چرا کاری نمیکنین از این طرف هوای شهر خیلی خرابه از طرف دیگه گرما میترسیم پنجره هامون رو باز کنیم از طرف دیگه میترسیم کولر روشن کنیم به خاطر پول برق