میزان غلظت ذرات معلق در هوای اراک به 4 برابر حد استاندارد و در وضعیت هشدار رسید.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: صبح امروز شاخص کیفیت هوای اراک برابر عدد 144 و 4 برابر استاندارد و در وضعیت هشدار برای تمام گروه های سنی اعلام شد.
محرابیان افزود : ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.
وی به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند.
محرابیان همچنین شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته را عدد 155 و وضعیت هشدار و ناسالم برای تمام گروه های سنی اعلام کرد.
 مدیرکل هواشناسی استان مرکزی هم از تداوم پدیده گرد وغبار خبر داد و گفت: غلظت ریزگردها حداقل تا دو روز آینده دراین استان ادامه دارد.
 ذوالفقاری افزود: گرد و غبار و ریزگردهای موجود از پنجشنبه از کشور عراق به ایران نفوذ کرده و دیروز (جمعه) وارد استان مرکزی شد.
وی بیان کرد: نفوذ این توده گرد و غبار باعث کاهش دید شده به طوریکه روز جمعه دید به یکهزار و 500 متر و امروز (شنبه) به دو هزار متر رسیده است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: توده جدیدی نیز در مرکز عراق در حال شکل گیری است که جایگزین این توده می شود و حداقل این وضعیت تا دو روز آینده ادامه دارد.
ذوالفقاری اظهار کرد: کاهش دید در همه مناطق این استان وجود دارد اما پایین ترین کاهش دید در شهرستان اراک است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، کیفیت ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.