مسئول واحد فراهم‌آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: فرهنگ اهدای عضو از سال 88 به‌صورت واحد شناسایی شروع شد و سالانه 27 هزار بیمار در کشور منتظر اهدای عضو هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کبری طلیعی گفت: سالانه 20 درصد از بیماران در انتظار اهدای عضو فوت می‌کنند.

وی به برداشتن عضو برای نخستین بار در دی ماه سال 94 در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار برداشتن عضو در بیمارستان امام رضا‌(ع) با همکاری پزشکان شیراز و تیم جراحی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه انجام شد.

طلیعی افزود: کشور اسپانیا براساس شاخص جهانی اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر در سال، با 35 درصد دارای بیشترین اهدای عضو در جهان است و این آمار در اروپا 25 درصد و در ایران 5.7 درصد است.

این مسؤول با بیان اینکه سال گذشته هشت مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است، بیان کرد: اهدای عضو یک مسئله مادی و مالی نیست یک کار انسانی است که جان بیماران را نجات می‌دهد.

طلیعی بر نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: با اهدای عضو هر مرگ مغزی، 12 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.