مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت:سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های دولتی است که جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را به عهده دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا قبادی با بیان اینکه سازمان ثبت‌ احوال وظیفه گردآوری چهار دسته اطلاعات اصلی جمعیتی از جمله ثبت ولادت‌، مرگ، ازدواج و ثبت طلاق را برعهده دارد گفت: این سازمان وظیفه تهیه اطلاعات ثبتی اساسی و صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه را نیز برعهده دارد.

وی بیماری‌های قلب و عروق را هم‌چنان عامل نخست مرگ و میر در استان کرمانشاه معرفی کرد و اظهار داشت: استرس، چاقی و کم‌تحرکی مهمترین علل بیماری‌های قلب و عروق است.

وی بیماری ناشی از تومورها و سرطان‌ها را عامل دوم مرگ و میر در استان کرمانشاه دانست و ادامه داد: حوادث و تصادفات رتبه سوم فوت در استان را دارا هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته 35 هزار و 686 مورد ولادت ثبت شده است، گفت: در مدت مشابه سال 93 این آمار 36 هزار و 112 مورد بوده است که در مقایسه با آمار سال 94 به میزان 1.2 درصد تولد کاهش داشته است.

قبادی همچنین آمار وفات سال گذشته را 11 هزار و یک مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 که 11 هزار و 293 مورد گزارش شده است نشان می‌دهد که مرگ و میر به میزان 2.6 درصد در سال 94 کاهش یافته است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بیماری ، عروقی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.