محمد سلیمی:

نمایشگاه «حجم گرایی در مد» ویترینی برای نمایش هویت کشورمان است

دومین نمایشگاه «حجم گرایی در مد» ویترینی برای حضور مدراطور های ایرانی برای ترویج هویت کشورمان است

نمایشگاه
محمد سلیمی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حجم گرایی در مد گفت: مجموعه نمایشگاه های «حجم گرایی در مد»  به صورت فصلی برگزار می‌شود و در هر فصل از یک هنر ایرانی رونمایی می کنیم که در دومین نمایشگاه به  موضوع  ترکیب هنر مفهومی و حوزه ترویج مد ایرانی پرداختیم.

وی افزود: در فصل اول «حجم گرایی در مد» با الهام گرفتن از موسیقی، عکس، شعر و نقاشی به طراحی لباس‌ها بعد دادیم و این بار لباس ها با گرافیک تلفیق شده و به شکل نهایی در آمدند. ما به دنبال ترویج ویترین سازی هستیم و با شبکه مد و لباس و داستان رسانه‌ای آن به شدت مواجه‌ایم. نمایشگاه به عنوان یک پل میان مردم، طراح و اتفاقات هنری می‌تواند مسیر درستی برای پیموندن این راه باشد. البته به هیچ وجه مدعی "تریدی فشن" و " های فشن" نیستیم فقط معتقدم هر اتفاقی اگر در مسیر درست قرار بگیرد، مورد توجه مردم است.
 
سلیمی در ادامه به حضور مدراطوری لباس های این نمایشگاه اظهار داشت: در فصل دوم این نمایشگاه تلاش کردیم تا هویت هایمان را زنده کنیم و با اصالت و سنت هایمان گذشته های خاک گرفته را مرور کنیم. به همین خاطر با گروه گرافیک و مدراطوری به این نتیجه رسیدیم که به شکل جذاب تری ارزشها و سنت هایمان را روی تی شرت حک کنیم تا همگان با پوشیدن آن به تاریخ و هویت کشورشان افتخار کنند.

وی افزود: به مقتضیات جامعه و نیاز های موجود در اتاق فکر، ایده اصلی نقش اندازی و چاپ روی تی شرت طرح ریزی شد و پس از اتود دستی توسط نرم افزار، پیاده سازی و با محاسبات چاپ روی پارچه به مرحله چاپ رسید اما برخی از طرح ها به دلیل نوع چاپ قابلیت حک شدن روی تی شرت را نداشت و ما نتوانستیم آن ها را چاپ کنیم.

سلیمی درخصوص ورق زدن خاطرات دهه شصت و دیگر ارزش های کشورمان تصریح کرد: «رویای کودکی» اولین نماد و نشانه ای بود که در این نمایشگاه با حضور گیتی خامنه و مسعود فروتن از آن رونمایی شد که بسیار لذت بخش بود. همچنین به طرح های دیگری چون «من عاشق محمدم»، «زخم خرم»، «جهان آرا»، «شمس الشموس»، «خلیج فارس»، «گل مریم» و «ماه و ماهی» پرداختیم. تمامی این تی شرت ها به قدری زیبا و طبیعی طراحی شده که همگان در هر سنی را به وجد می‌آورد.

وی ادامه داد: لباس های برآمده از فرهنگ و نماد ایرانی و اسلامی پرداختیم، ما معتقدیم با استناد به بافت  امروز کشور می شود با تکیه بر این ستون ها هه سلیقه ها را حمایت کرد.

سلیمی درمورد معنای مدراطور گفت: مدراطور یعنی گرداننده و ما از کلمه مدرازور الهام گرفتیم، بدین معنا که وقت آن رسیده مد را طوری ایرانی ببینیم و به هیچ وجه دنبال سنت و کهنه پوشی نیستیم، بلکه بروز و ظهور رگه هایی از اصالت در کارمان اهمیت دارد.

وی در خصوص انتخاب تی شرت تصریح کرد: تی شرت لباسی راحت و همه پسند است و از آن را در هر مکانی استفاده می شود، به همین خاطر طرح های مورد نظرمان را روی آن پیاده کردیم که البته قابلیت درج بر روی مانتو، کت و دیگر لباس ها را دارد.

سلیمی در خصوص رویکرد این نمایشگاه گفت: اساسا برپا شدن این نمایشگاه در جهت فروش لباس ها نیست بلکه برای جذب مدراطورهای کشورمان است که ما ایده و طرح هایشان ما را در این مسیر یاری کنند و نمایشگاه بعدی را آن ها برگزار کنند. ما با اجرایی شدن این کار دوست داشتیم بستری را برای به تصویر کشیدن هنر هایی ایرانی توسط مدراطور های جوان کشورمان ایجاد کنیم تا شناخته شوند و به تولید ملی کشورمان کمک کنیم. یک طراح باید اول یک جستجوگر خبره باشد تا بتواند با توجه به سلیقه مردم کشورش طرح ها را ابداع کند، ما در این مسیر طراحان و مدراطور های بسیار خوش فکری چون محمدرضا صابریان را در کنار خودمان داشتیم و توانستیم به 150 طرح برسیم و از بین آن ها 80 طرح را رونمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد:این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در گالری نگارخانه گذر در فرهنگسرای اندیشه میزبان علاقمندان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار