رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 40 درصد آموزش‌های کل واحدها در رشته‌های علوم انسانی است، گفت: رتبه این دانشگاه در تولید مقالات علم جهان 165 است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در نشست صمیمی با دانشگاهیان واحد تهران مرکز که در مجتمع نیایش این واحد برگزار شد با بیان اینکه این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب است، گفت: دانشگاه آزاد  در اردیبهشت ماه سال 1361 تأسیس شد و امروز این شجره طیبه علمی و فرهنگی در سراسر کشور گسترده شده است.

وی افزود: این یک افتخار برای ایرانیان است که یک پدیده علمی و فرهنگی با پشتیبانی و سرمایه گذاری مردم ایجاد شده و امروز تبدیل به یک الگوی جهانی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: خوشحالیم از اینکه در مجموعه بزرگ و ملی در توسعه علمی پژوهشی و کارآفرینی (به عنوان بزرگترین دغدغه مردم به خصوص مقام معظم رهبری) توانسته‌ایم کم نظیر یا شاید هم بی نظیر خدمت کنیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه نسبت به دانشگاه های سنتی و قدیمی جوان است و توانسته در عمر کمتر از 34 سال خود راه بزرگان را طی کند و در مسند بالای توسعه علمی ایران قرار گیرد.

میرزاده با بیان اینکه براساس گزارش‌های پایگاه معتبر بین  المللی isi این دانشگاه مقام 165 ام تولید علم را دارد، اظهار داشت: این افتخاری است که دانشگاه آزاد جزو 200 دانشگاه برتر جهان از نظر تولید مقالات علمی قرار گرفته، با توحه به اینکه این دانشگاه جوان است و توانسته بعد از 25 سال از تأسیس خود تحصیلات تکمیلی را شروع کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از یک میلیون و 620 هزار دانشجوی این دانشگاه حدود 500 هزار نفر در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که تقریبا 30 درصد کل دانشجویان را شامل می شود این 30 درصد چشم انداز سال 1404 بوده که با رشد و بالندگی و اثربخشی دانشگاه هم اکنون محقق شده است.

وی تأکید کرد: درست است که دانشگاه آزاد اسلامی 400 واحد دانشگاهی دارد اما 30 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تولید علمی هم دارند مربوط به 40 واحد هستند.

میرزاده بیان کرد: خوشبختانه 40 درصد آموزش های ما در واحدها برای رشته های علوم انسانی که این نشان می دهد دانشگاه آزاد در توسعه فرهیختگی اجتماعی و سیاسی موثر بوده است.

وی افزود: اخیرا در سالروز تأسیس دانشگاه نیز در مساحت سه هزار متر مربع 700 محصول دانش بنیان به نمایش گذاشته شد که برای بسیاری از آنها تقاضا و بازار وجود دارد این امر هم نشان از توجه ما به اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با بیان اینکه 85 مرکز رشد( 40 درصد از کل مراکز رشد کشور) و 720 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد گفت: باید کمک کنیم تا اقتصاد دانش بنیان توسعه یابد چرا که در این صورت همه دارای اثربخشی اقتصادی هستیم و می توانیم علاوه بر رفع نیازهای کشور در تولید جهانی علم آینده خوبی را برای خود رقم زنیم.

میرزاده یادآور شد: تهران مرکز محور توسعه شبکه بین المللی دانشگاه آزاد و به عنوان یکی از محورهای اصلی شبکه بین المللی است در ماه آینده دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در میلان و آلمان تأسیس شده و پذیرش دانشجو با اولویت فارسی زبانان انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار