مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ پرونده تخلف در حوزه های شکار و صید و محیط زیست انسانی در استان همدان تشکیل و ۷۴ اخطاریه محیط زیستی نیز صادر شد.

صدور ۷۴ اخطاریه زیست محیطی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران افزود: تعداد ۱۰ پرونده تخلف از قانون شکار و صید در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد، به طرفیت ۱۲ نفر متخلف به اتهام صید غیر مجاز ماهی، نگهداری وحوش، تخریب تالاب، اتلاف وحوش و توهین و فحاشی به ماموران در مراجع قضایی تحت پیگیری قرار گرفت.

محمدی عنوان کرد: در این بین کیفر ۲ پرونده صید غیر مجاز ماهی و نگهداری ۲ طرقه در مراجع قضایی مشخص و اجرا شد.

وی بیان کرد: ۱۲ پرونده تخطی از قانون شکار و صید نیز که در سال ۱۳۹۴ در مراجع قضایی طرح دعوی شده است در بهار امسال منتهی به صدور رای شد که ۱۶ نفر متهم در این پرونده ها به اتهام صید ماهی، نگهداری وحوش، خرید و فروش، نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز، شکار غیر مجاز و تخریب محیط زیست دخیل بوده اند.

وی اضافه کرد: این پرونده ها در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، اسدآباد و کبودراهنگ تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به تعداد پرونده های حوزه محیط زیست انسانی در ۳ ماه نخست سال جاری گفت: در حوزه محیط زیست انسانی علیه ۵ واحد تولید پودر سیلیس، پودر کربنات کلسیم، روده پاک کنی، دهیاری دو روستا و کشتارگاه دام در شهرستان های نهاوند، اسدآباد و همدان در محاکم قضایی طرح دعوی شد که حسب دستور از سوی دادستانی کشتارگاه دام تعطیل و پرونده ها تحت رسیدگی قضایی قرار دارند.

محمدی افزود: ۵ پرونده سال گذشته نیز در بهار امسال در حوزه محیط زیست انسانی منتهی به صدور رای و کیفرهای جزای نقدی و حبس تعزیری شد.

وی گفت: ۷۴ اخطاریه زیست محیطی علیه واحدهای آلاینده خدماتی و تولیدی در بهار امسال صادر شد که از این تعداد ۱۳ دهیاری و ۲ شهرداری مشمول ابلاغ اخطاریه قانونی محیط زیست قرار گرفته اند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.