فرماندار خوي:بیش از 90 درصد از آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود که اجرای طرح های آبیاری قطره اي وباراني درسطح کشاورزی بايد هرچه سريعتر اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دومين جلسه شوراي  حفاظت از منابع آب شهرستان خوی با حضور فرماندار و اعضاي این شورا برگزار شد

دكتر سيواني اصل با اشاره به اهمیت موضوع تجاوز به بستر و حریم رودخانه های خوی  اظهار داشت: اگر اداره امور آب استان و شهرستان در زمینه رفع تصرف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها اقدام نکنند فرمانداری خوی از طریق مراجع قانونی و مسئولین استانی و حتی کشوری بصورت جدی در این موضوع وارد خواهد شد.

فرماندار خوي در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد از آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود و متأسفانه تا کنون در زمینه اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی اقدامات موثری در شهرستان انجام نشده تصریح کرد : با توجه به بحران کمبود آب و ممنوعه بودن دشت خوی لازم است دستگاه های اجرایی شهرستان در زمینه کاهش مصرف و مدیریت منابع آب برنامه ریزی کنند علی الخصوص در بخش کشاورزی باید طرح های آبیاری قطره ای و بارانی در سطح وسیعی در شهرستان اجرا شود .

شایان ذکر است یکی از مصوبات کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان خوی، طرح الزام حفر یک حلقه در منازل تازه ساخت می باشد که بعنوان طرح ابتکاری این کمیته در راستای جمع آوری آب های سطحی شهری و تزریق آن به سفره های زیرزمینی تصویب شده است که از طریق شهرداری خوی در حال پیگیری می باشد . طبق این طرح متقاضیان دریافت پروانه پایان کار ساختمانی موظف خواهند شد یک حلقه چاه نیز حفر نمایند .

در ادامه، گزارش های عملکرد توسط اعضای شورا در خصوص کاهش هدر رفت آب، تعمیر نشتی شبکه های انتقال آب ، ترمیم شبکه های فرسوده و ... ارائه شد.

 لاز به ذکر است که در ابتداي جلسه، دبير شوراي حفاظت از منابع آب گزارشي از اقدامات انجام گرفته در سال 94 را براي فرماندار خوي ارائه نمود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.