فرماندار بوکان گفت: سمن ها و انجمن های مردم نهاد باید در راستای اهداف و اساسنامه از پیش تعیین شده خود فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جمال خسروی در جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد برای آن که قادر به تاثیر گذاری باشند، باید در چهار چوب اهداف از پیش تعیین شده حرکت کرده و وارد کارهای جزئی و حاشیه ای نشوند.

وی از سازمان های مردم نهاد به عنوان ابزار دولت برای مشارکت بیشتر مردم در جامعه یاد کرد و افزود: موضوع فعالیت و شیوه اجرا در اساسنامه تشکل های مردمی باید به صورت شفاف و واضح مشخص شود.

خسروی ادامه داد: اگر نمایندگان سازمان های مردم نهاد در زمینه اساسنامه نیازمند مشاوره و افزایش آگاهی هستند، کارشناسان دفتر امور اجتماعی و نمایندگان سازمان های مردم نهاد به آنها مشاوره لازم را ارائه دهند.

وی از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در شهرستان بوکان خبر داد و افزود: سه سازمان مردم نهاد کانون امداد و نجات ساتیار، انجمن کوهستان هاوریه و انجمن حمایت از بیماران ام.اس طی مراحل قانونی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند.

فرماندار بوکان اضافه کرد: پنج موسسه دیگر در شهرستان بوکان در هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد تائید شده و در حال گذراندن مراحل قانونی برای اخذ پروانه فعالیت هستند.

هم اکنون 23 سازمان مردم نهاد در شهرستان بوکان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 10 سازمان آن جز موسسه های خیریه هستند.

شهرستان بوکان با 225 هزار نفر در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.