مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 700 هزار دانش آموز در پنچ هزار و 500 مدرسه آذربایجان‌شرقی با فعالیت 5 هزار نیروی انسانی، در حال تحصیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی در جلسه‌ بررسی نحوه فعالیت مدارس غیرانتفاعی  گفت: توسعه شهری به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه‌های ذیربط تبریز است که در این زمینه آموزش و پرورش مکلف به همکاری با شهرداران مناطق شهرداری تبریز می شوند.

وی افزود:همکاری‌های دو طرفه می‌تواند مهم‌ترین گام جهت توسعه شهری و حذف معضلاتی همچون بار ترافیکی شهر سطح شهر تبریز باشد.

وی با اشاره به توجه و حساسیت بیشتر آموزش و پرورش هنگام صدور مجوز و پروانه فعالیت مدارس غیرانتفاعی بدون پارکینگ اظهار داشت: تاسیس مدارس غیر انتفاعی در خیابان‌های پر تردد تبریز باعث تشدید بار ترافیکی می‌شود که همکاری همه جانبه و بدون اعمال سلیقه با شهرداری می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلو گیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی حذف تابلوهایی که جلوه شهر را مخدوش یکی دیگر از موارد همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تبریز بر شمرد.

پاشایی همچنین با تشکر از عملکرد شهرداری تبریز، تملک مدارس فیوضات و شیخ عطار نقطه عطف همکاری با شهرداری عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش ضمن تسریع روند تملک این دو مدرسه برای آزادسازی فضای موزه قاجار عملیات انتقال یک هزار و 700 دانش آموز به مدارس دیگر در مدت زمان کوتاه را آغاز کرد. 

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر انجام وظایف خود در ابعاد مختلف نیست گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی شهر تبریز و مشارکت مردمی در این خصوص آموزش و پرورش را یاری کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.