نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: باید در کنار تحصیل علم و دانش، حتما تربیت و فراگرفتن آموزه های دینی و تقویت ایمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله شبستری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان اکبریه شهرک ارم تبریز گفت: رمز خلقت عالم همانا فراگرفتن علم است علمی که با صفات جلال و کمال پروردگار همراه باشد.

وی با تاکید براینکه معلمان باید افراد متعهدی باشند، افزود: دانش آموزان امانت الهی هستند که باید توسط افراد متعهد و باایمان مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند.

آیت الله شبستری ادامه داد: در کنار آموزش باید کار پرورش نیز مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا علم بدون ایمان مفید نبوده و خطرآفرین است.

وی اظهار کرد: دانش آموزان باید علومی را فراگیرند که جهت دار بوده و توام با معنویت، خداشناسی، وطن پرستی و فضایل دینی و ملی باشد.

وی با بیان اینکه در اسلام نماز و حجاب بسیار اهمیت دارد، افزود: نماز انسان ساز و الهام بخش است و دانش آموزی که مقید به نماز باشد به طور یقین در درس ها نیز موفق است.

آیت الله شبستری تاکید کرد: حجاب برای دختران از فرایضی است که در هفت آیه قرآن کریم پروردگار متعال زنان را به پوشش اسلامی دعوت کرده است.

وی بر افزایش ارتباط انجمن اولیا و مربیان با مدارس تاکید کرد و گفت: افزایش این ارتباط از ایجاد دوگانگی در تربیت جلوگیری می کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.