سرپرست فرمانداری يزد:خواستار استفاده از ظرفيت های سازمان های مردم نهاد در موضوع غنی سازی اوقات فراغت شد.

 سالاری خواستار استفاده از ظرفيت هاي سازمان های مردم نهاد در موضوع غنی سازی اوقات فراغت شد.
 
 سالاری افزود: در حال حاضر بسياری از مسائل و مشكلات موجود در جامعه توسط خود مردم در قالب تشكل هاي غيردولتی و مردمی حل و فصل می شود كه قطعاً در اين زمينه نيز می توانند تأثيرات خوبی را داشته باشند.
 
سرپرست فرمانداری يزد با اشاره به اهميت موضوع اوقات فراغت دانش آموزان خواستار تشكيل كارگروهی براي تدوين سند غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان شد.

 جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور سرپرست فرمانداری يزد، معاون سياسی و اجتماعی فرمانداری و ساير اعضاء تشكيل شد.

مصطفی سالاری افزود: سال 95 از سوي مقام معظم رهبری به عنوان سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل » نامگذاری شده است كه برای تحقق آن در اين  نيازمند اين هستيم مصوبات جلسات عملياتی شود.

سرپرست فرمانداری يزد با بيان اينكه اصل و مبنای تشكيل شورا استفاده از نظرات متخصصان و خردجمعی است افزود: شورای آموزش و پرورش از موثرترين شوراهايی است كه تصميمات خوبی را در ارتباط با مسائل و مشكلات پيرامون خود اتخاذ نمايد.

وی خاطرنشان كرد: شورای آموزش و پرورش بايد براساس اطلاعات و داده های آماری از جامعه هدف خود برنامه ريزی كند و در پايان اجرای برنامه ها با ارزيابی و نظارت نقاط قوت و ضعف را شناسايی و در ارتقاء سطح عملكرد گام بردارد.

وی در بخشی ديگر از سخنان خود خواستار تشكيل كارگروهی برای تدوين سند غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان شد و  گفت: شناسايی آسيب هايی كه در نه ماه تحصيلی دانش آموزان  با آن درگير هستند و اجرای برنامه هايی برای رفع آنها می تواند يكی از اقدامات مؤثر در اين ايام باشد.

سرپرست فرمانداری يزد همچنين با اشاره به 22 سال صدرنشينی دانش آموزان يزدی در كنكور سراسری افزود: اين صدرنشيني پياپی موجب افتخار و مباهات هر يزدی است و اما موضوعی كه بايد در كنار اين موفقيت مدنظر قرار گيرد بحث ارتقاء توانمند سازی دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده است.

 

وي با تأكيد بر توجه به نيازها و درخواست های دانش آموزان، مفرح و شاد بودن برنامه های اوقافت فراغت دانش آموزان خاطرنشان ساخت: در برنامه ريزی ها نبايد هيچ گونه الزام و اجباری براي دانش آموزان باشد بلكه بايد خواست و علايق جامعه هدف مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد.

" سالاری " با انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاهها در اجرای برنامه ای اوقات فراغت تصریح کرد: باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و از این رو باید با تعامل سایر نهادها وارگانها بهترین برنامه را جهت غنی ساختن اوقات فراغت داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری يزد در پايان بر ارائه راهكارها و برنامه هاي تأثيرگذار در پيشبرد اهداف آموزش و پرورش توسط اعضاي شورای آموزش و پرورش تأكيد كرد و افزود: بايد تلاش كنيم تا شهرستان يزد الگويی برای ساير شهرستان هاي استان باشد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.