مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با تکمیل سد احمد بیگلو بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مشگین شهر به آبی تبدیل می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ‌داود نجفیان افزود: در دو سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد تومان برای پروژه سد و شبکه آبیاری احمدبیگلوی مشگین‌شهر اعتبار هزینه شده است و این پروژه در حال‌حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: این پروژه تنها طرح در استان اردبیل است که شبکه و سد در یک ردیف اعتباری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: این پروژه از سال 89 عملیات احداث آن شروع شده است و در کل ظرفیت ذخیره‌سازی 25 میلیون مترمکعب را دارد که حجم تنظیمی ذخیره آب در این سد 18 میلیون متر مکعب است و با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مشکلات کمبود آب شرب شهرستان مشگین‌شهر نیز برطرف می‌شود.

نجفیان با اشاره به اینکه با تکمیل این طرح بیش از 2000 هکتار از اراضی دیمی منطقه به آبی تبدیل می‌شود افزود: اعتبار مناسبی برای هر دو طرح سد و شبکه آبیاری پیش‌بینی شده به طوری که برای امسال 100 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت:برای این پروژه تا امروز 10 میلیارد تومان تخصیص یافته است که به یقین با تکمیل طرح تحول عظیمی در صنعت کشاورزی منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: شبکه و سد مخزنی پروژه احمدبیگلو تا انتهای سال 96 به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و آب مورد نیاز اراضی روستاهای این منطقه تامین می‌شود که تکمیل این پروژه نیاز آب شرب شهرستان مشگین‌شهر را تا سال 1410 به طور کامل تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تبدیل ، اراضی ، دیمی ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.