کرمانشاه ؛

تب مالت بیماری که تا آخر عمر درمان ندارد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تب مالت یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و این بیماری به راحتی از طریق شیر و گوشت آلوده به انسان منتقل می‌شودو تا آخر عمر هم درمانی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علیرضا امیری  ادامه داد:لبنیات غیرپاستوریزه یکی از مهمترین راه‌های انتقال تب مالت به انسان است و میکروب تب مالت تا 18 ماه در شیر و تا یک ماه در بستنی می‌ماند.

وی با بیان اینکه حرارت دادن شیر و عمل پاستوریزاسیون می‌تواند میکروب موجود در شیر را از بین ببرد افزود:بستنی، ماست، کره، پنیر محلی، خامه و هر محصول دیگری که از شیر آلوده به تب مالت درست شود، آلوده به میکروب تب مالت خواهد بود.

 امیری با بیان اینکه تا حد امکان از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه خودداری کنند  گفت:ماندگاری میکروب تب مالت در شیر تا 18 ماه، در بستنی یک ماه، در خامه شش هفته و در کره 142 روز است.

وی گوشت آلوده را نیز از دیگر راه‌های انتقال تب مالت به انسان دانست و افزود: اگر گوشت به مدت 24 ساعت قبل از مصرف "پیش‌سرد" شود، یعنی در دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد یخچال قرار گیرد، میکروب تب مالت در آن از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه شرایط برای دل و جگر فرق می‌کند، بیان کرد: دل و جگر را باید زمان زیادتری و به مدت 48 تا 72 ساعت در دمای یخچال نگهداری کرد تا اگر آلوده به میکروب تب مالت است آلودگی آن از بین برود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.