برای نسلی که تاکنون خارج از اتحادیه اروپا زندگی نکرده‌ است، برکسیت می‌تواند به معنای تغییری بزرگ در روند زندگی محسوب شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه گاردین در گزارشی نوشت: در چند دهه گذشته، شهروندان انگلیسی توانسته‌اند با عضویت در اتحادیه اروپا از مزایای بسیار این اتحادیه، از جمله سفر آزاد میان کشورهای اروپایی، کار، تحصیل و استفاده از امکاناتی همانند نظام درمانی، بهره مند شوند. در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، شهروندان انگلیسی باید در انتظار تغییرات بسیاری در روند زندگی خود باشند.

آیا شهروندان انگلیسی می‌توانند در اتحادیه اروپا کار کنند؟ 

عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به این معنا است که شهروندان این کشور می‌توانند در هریک از 28 کشور عضو اتحادیه مشغول به کار شوند. در صورتی که این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود، شهروندان آن برای کار در سایر کشورها نیاز به تهیه روادیدی خاص خواهند داشت.

مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرده اند که رای مثبت به برکسیت، بازار کار را برای جوانان انگلیسی محدود می کند.

تحصیل در کشورهای اروپایی چه تغییری می کند؟

در حال حاضر تعداد بسیاری از شهروندان انگلیسی، به دلیل هزینه بالای دانشگاه های انگلیس ترجیح داده اند در سایر کشورهای اروپایی به دانشگاه بروند. در حالی که خروج از اتحادیه اروپا از تحصیل در کشورهای دیگر جلوگیری نمی کند، هزینه ها و دشواری های آن افزایش می یابد.

 بسیاری از دانشجویان اروپایی که در دانشگاه های انگلیس در حال تحصیل هستند نیز با تغییراتی در روند معمول مواجه می شوند. در حال حاضر 20 هزار نفر دانشجوی اروپایی در انگلیس در حال تحصیل هستند و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این رقم را کاهش خواهد داد.

آیا برکسیت فرصت های شغلی داخلی انگلیس را افزایش می دهد؟

پاسخ این پرسش، به بسیاری از تاثیرات اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا بستگی دارد. در صورتی که پیش بینی تحلیلگران صحیح باشد و برکسیت باعث بحران اقتصادی در این کشور شود، جوانان زیر 30 سال در معرض بیشترین میزان خطر قرار می گیرند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی یک موسسه، 49 درصد از استخدام کنندگان در انگلیس اظهار کرده اند خروج این کشور از اتحادیه اروپا باعث می شود تا میزان استخدام های آن ها کاهش یابد. از سوی دیگر 25 درصد از استخدام کنندگان اظهار کرده اند در صورت خروج، تعداد کارمندان خود را افزایش خواهند داد.

آیا کاهش تعداد مهاجران، یافتن مشاغل را آسان تر نمی کند؟

این موضوع تنها برای بخش های محلی کشور صحیح است؛ بخش هایی که افزایش تعداد افراد فعال در یک حرفه، یافتن کار را دشوار کرده و یا درآمد افراد را کاهش داده است.

در سطح کشوری، کاهش تعداد مهاجران می تواند در نهایت به دلیل زیان های اقتصادی، باعث کاهش رونق بازار کار شود. حامیان باقی ماندن در اتحادیه اروپا بارها اشاره کرده اند که مهاجران بیشتر از آن که از اقتصاد درآمدزایی می کنند، با پرداخت مالیات به آن کمک می کنند.

برکسیت در روند مسافرت به کشورهای اروپایی چه تغییراتی ایجاد می کند؟

شهروندان اروپایی با استفاده از قوانین مسافرت آزاد، می توانند در هر زمان، بدون محدودیت به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند. خروج انگلیس بدین معنا خواهد بود که هزینه ها و زمان مورد نیاز برای مسافرت های آزاد افزایش می یابد.

همچنین، شهروندان انگلیسی در مسافرت های خود از کارت بیمه اتحادیه اروپا بهره مند هستند و در صورت خروج این کشور ناچار می شوند هزینه بیشتری را برای بیمه پرداخت کنند.

آیا خروج از اتحادیه اروپا مشکل مسکن جوانان را برطرف می کند؟

موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرده اند به دلیل افزایش تعداد مهاجران، مشکل مسکن در این کشور افزایش یافته است. آن ها باور دارند کاهش تعداد مهاجران بهای خانه ها را کاهش داده و در اثر آن جوانان در خرید منازل با مشکل مواجه شده اند.

اثرات اقتصادی برکسیت بر جوانان چه خواهد بود؟

تاثیرات احتمالی برکسیت، پیش از همه پرسی، بر اقتصاد انگلیس مشاهده می شود. ارزش پول انگلیس کاهش یافته و در صورتی که در هفته های آینده پوند با کاهش بیشتر ارزش مواجه شود، تورم انگلیس به شکلی جدی تحت تاثیر قرار می گیرد.

جوانان انگلیسی باور دارند خروج از اتحادیه اروپا باعث ضرر صنایع مختلف خواهد شد و در اثر آن بازار کار نیز به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار