در مصاحبه با بی‌بی‌سی؛

دفاع تمام قدِ رهبر حزب کارگر انگلیس از مهاجرت آزاد در اتحادیه اروپا

جرمی کوربین در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعلام کرد سفر آزادانه در اتحادیه اروپا برابر با آزادی مهاجرت است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، «جرمی کوربین،» رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با این شبکه از مهاجرت دفاع کرد. وی گفت اگر فقر در بخش‌هایی از اروپا زیاد می‌شد، مردم مجبور می‌شدند به مناطق دیگری مهاجرت کنند.

کوربین در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد مهاجرت محدود شود؟ اعلام کرد:« اگر نیروی کار بتواند به راحتی حرکت کند، چنین اتفاقی نمی‌افتد.»

وی در ادامه افزود: « به نظر من حرکت آزادانه نیروی کار به این معناست که ما باید اقتصاد را متعادل کنیم. در نتیجه ما باید استاندارد و شرایط زندگی را بهبود بخشیم. اگر ما به طور عمدی استانداردهای زندگی را کاهش و فقر را در برخی از کشورهای اروپا افزایش دهیم، مردم به جستجوی مکانی برای زندگی می‌روند. مطمئناً رویکرد ما ضد ریاضتی و در جهت پیشرفت اروپا است.»

«تام واتسون،» معاون رهبر حزب کارگر نیز در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد این حزب تلاش می‌کند در قوانین اتحادیه اروپا به گونه‌ای تجدید نظر کند که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه بتوانند در هرجای اروپا زندگی کنند.

کوربین همچنین تأکید کرد انگلیس باید نقش خود در بحران پناهجویان سوریه را ایفا کند. وی در این خصوص افزود: « کوتاهی دولت ما در فراهم کردن مسکن و بودجه مدارس» مشکل بزرگ انگلیس است. کوربین اعلام کرد خروج انگلیس از اتحادیه یا ادامه عضویتش تغییری در این مسائل ایجاد نمی‌کند و همچنان ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار