رئیس دبیر خانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر لزوم توجه به تعامل زنده با جهان به عنوان جزئی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

تعامل زنده با جهان جزئی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی خالصی رئیس دبیر خانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نشست اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز( چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ‌اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی مقاوم در برابر تهدیدها و مخاطرات است.
 
وی افزود: به معنای واقعی هدف اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب هدایت کند و باید گفت ستون اقتصاد مقاومتی دانش بنیانی است و هدف اقتصاد مقاومتی تأمین رشد پویا ودستیابی به اهداف صنعت چشم‌انداز 20 ساله است.
 
خالصی با بیان توصیفی از وضعیت فعلی اقتصاد در کشور گفت:‌ در حال حاضر دولت در شرایط کنونی با مشکلات و چالش‌های متعددی مانند کاهش شدید قیمت نفت، وابستگی به صادرات نفتی وافزایش انتظارات حاصل از برجام مواجه است و لازم است موانع موجود بر سر فعالیت بنگاه‌های تولیدی رفع شود.
 
وی ادامه داد: دولت 2 محور اصلی تحریک عرضه اقتصاد با کنترل تورم و تحریک طرف تقاضا را دنبال کرده است.
 
رئیس دبیر خانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: 5 رویکرد و محور اصلی ارزیابی اقدامات دستگاه‌ها برون‌گرایی، عدالت بنیانی، دانش‌ بینانی، مردمی بودن و درون‌زایی است.
 
وی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را متضمن همکاری همه قوا دانست و مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی رویکردی میان مدت و بلند مدت دارد و به معنای اقتصاد دولتی و ریاضتی نیست و برای تحقق این امر باید اصل تعامل زنده با جهان را که جزئی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار