دادستان قزوین از رصد گروههای مختلف در فضای مجازی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت : به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت های گروهها در فضای مجازی واحد رصد فضای مجازی در دادسرای قزوین راه اندازی شده است.
از رصد گروههای مختلف در فضای مجازی  تا پایش فیش های حقوقی

به گفته وی ، دستگاه قضا با کاربرانی که در  شبکه های مجازی  فعالیتهای امنیتی و سیاسی دارند برخورد قاطع می کند.

وی افزود :  تاکنون بیش از یک هزار گروه امنیتی ، خبری و سیاسی در فضای مجازی استان رصد شده است .
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از آغاز پایش فیش های حقوقی به منظور اجرای عدالت اجتماعی خبر داد و گفت : در حال حاضر اراده اي در حاكميت براي شكل گيري اين مطالبه به وجود آمده است كه در استان قزوين دادستاني بررسي هايي را در اين زمینه آغاز كرده است.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين ادامه داد : در بررسي اين مهم بايد اين موضوع را  مدنظر داشته باشيم كه حقوق عادلانه به معناي تساوي در پرداخت نيست بلكه افراد با توجه به شرايط كاري و سطح تأثيرشان و همچنين ساير شاخص ها تفاوت هايي را در دريافت بايد داشته باشند كه لحاظ كردن اين شاخص ها مستلزم عدالت است.

وی در ادامه به فعالیت های سیاسی برخی مراکز آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: برخی مراکز آموزشی و دانشگاهها جولانگاه جریانهای فتنه گر شده اند در صورتی که باید این مراکز علمی و آموزشی به هدف اصلی خود که همانا تعلیم و تربیت به نسل جوان است بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت های غیر مجاز افزود: با برگزاری کنسرت ها به دلیل  هنجار شکنی فساد و ابتذال مخالف هستم  چون با برگزاری کنسرتهای غیر مجاز و بدون مجوز زمینه  گناه برای جوانان فراهم می شود .

دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین  از راه اندازی دو شعبه درمرکز استان و یک شعبه درشهرستانها در برخورد  با حرمت شکنان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به پرونده های دادسرا گفت: سال گذشته 52 هزار و 861 پرونده به دادسرا های استان وارد شده که این میزان نسبت به سال 93 ، شش درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد : همچنین در این مدت 51 هزار و 885 پرونده مختومه شده و  21 هزار و 753 پرونده در اجراي احكام نهايي شده است.

حجت الاسلام صادقي نياركي از خالی بودن 40 درصد از پست ها در دادسرا خبر داد و گفت : در حوزه كيفري ميزان پست هاي خالي قابل توجه است.

وي ادامه داد :  براساس برنامه پنج ساله، سالانه 800 قاضي به مجموعه دستگاه قضاي در كشور اضافه مي شود كه با توجه به خروج تعدادي از قضات از بدنه دستگاه قضا به واسطه بازنشستگي، كمبودها در دستگاه قضا همچنان محسوس است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه  تعطیلی شورای فرهنگ عمومی استان را  یکی از مهمترین مشکلات در حوزه فرهنگ یاد کرد و خواستار تشکیل این شورا با هدف شناسایی مشکلات و معضلات اجتماعی و تلاش برای رفع ناهنجاریها و مشکلات اجتماعی شد .

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین بر ضرورت تلاش برای کاهش مدت زمان اطاله دادرسی در دادسراهای استان تاکید کرد و افزود : میانگین رسیدگی به  پرونده ها در حوزه دادسرا 49 روز است.
انتهای پیام/

برچسب ها: گروه ، دادستان ، فضا ، مجازی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار