مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان در بازدید استاندار کرمان از رسیدگی به 90 هزار پرونده ارسال شده به این اداره کل طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس آمیان به کمبود اعتبار 2 و نیم میلیارد تومانی در اداره کل پزشکی قانونی استان اشاره کرد و افزود : 16 شهرستان استان کرمان دارای پزشکی قانونی هستند ، این درحالیست که کمبود اعتبارات، فعالیت آنها را تهدید کرده و در حال تعطیل شدن می باشند.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات این اداره کل تاکنون مدیریت شده است، خاطر نشان کرد : ساختمان پزشکی قانونی و آزمایشگاه مرکزی کرمان در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع و با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست که در صورت تامین مالی، این پروژه طی چند ماه آینده آماده بهره برداری می باشند.

استاندار کرمان در بازدید از بخش های مختلف اداره کل پزشکی قانونی استان از قبیل آزمایشگاه آسیب شناسی، سم شناسی، سرلوژی و واحدهای کمیسیون و معاینات، با تعدادی از مراجعین و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

همچنین استاندار کرمان در ادامه از بخش های مختلف زندان مرکزی کرمان از جمله دارالقرآن، کلاس های آموزشی، بند آقایان، کابین های ملاقات، کنترل فرماندهی انفورماتیک و ... بازدید و با زندانیان به گفتگو پرداخت.

در این بازدید مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه 70 درصد زندانیان کرمانی هستند، گفت : از مجموع زندانیان 9 درصد بانوان و مابقی را آقایان پوشش می دهند و این درحالیست که بیشتر جرائم مربوط به مواد مخدر و سرقت می باشد.

علی ولی نیا با اشاره به اینکه هزینه های حضور هر فرد در زندان سرسام آور است،افزود : هزینه روزانه هر زندانی مبلغ 50 هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد : زندانی اصلی، خانواده یک زندانی است زیرا زندانی درداخل زندان از تمام امکانات آموزشی و فرهنگی برای بازسازی روح خودش برخوردار است و کسانی که در عذاب هستند در حقیقت خانواده زندانی است.

استاندار کرمانبه مناسبت هفته قوه قضاییه به اتفاق رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از محاکم قضایی استان همچون اداره کل پزشکی قانونی استان و زندان مرکزی کرمان بازدید و این هفته را به دست اندرکاران این مجموعه تبریک گفت.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار