ملوان بندر انزلی مهد بسیاری از بزرگان فوتبال ، حالا به دلیل بی تدبیری مسئولان این تیم در یک قدمی انحلال قرار دارد.

سردرگمی ملوانان در بی تدبیری مسئولانبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،ملوانان که کوله باری از بدهیهای خارجی و داخلی را به دوش می کشند با خرید امتیاز نفت تهران باعث شدند تا بیشتر در مرداب فرو بروند. 

در همین لیگ پانزدهم بود که بسیاری از بازیکنان ملوان و اعضای کادر فنی این تیم به دلیل مشکلات مالی ساز جدایی کوک کردند و چند بازیکن و مربی سابق خارجی این تیم به بالاترین مراجع جهانی شکایت کردند . و چندین بار دست به اعتصاب زدند.
 
حتی مدیر عامل ملوانان هم نیز می گفت : شکایت از ملوان یک موضوع عادی است وما هر روز شاهد چند شکایت از باشگاه توسط کارکنان تا بازیکنان خارجی هستیم.

ملوانان که در سال های نه چندان دور از حمایت های مالی هم شهری هایشان هم بهره مند بودند حالا توان انجام ساده ترین کار ها را هم ندارند .

 ملوان بدهی های سنگینی را از سال های گذشته به دوش می کشد و چندین فصل است که به کادر فنی و بازیکنان بدهی دارد.
 
شرایط ملوان به قدری از جهت مالی نامناسب است که در لیگ پانزدهم حمید استیلی نه تنها حاضر به دریافت دستمزد نشد بلکه از طرف خودش هم به ملوان کمک مالی انجام داد یا پژمان نوری کاپیتان انزلی چی ها از قید پول گذشت و به ملوان کمک مالی کرد.
 
حتی امیر قلعه نویی هم دستمزد 3 هفته حضورش در انزلی را صرف ساخت یک کانکس در زمین تمرین این تیم کرد.
 
در مجموع شرایط ملوانان بسیار از ناحیه اقتصادی خراب است . آن ها حامی مالی ندارند و با این وجود حاضر شدند تا 6.5 میلیلرد قول پرداخت خرید امتیاز نفت تهران را بدهند . سوال این جاست که اصلا بیلان مالی ملوان چیست و هزینه های این تیم چگونه تامین میشود ؟ تیمی که توان پرداخت دستمزد کارکنان خود را ندارد چگونه اقدام به خرید امتیاز نفت می کند ؟ ملوانان با این خرید امتیاز باعث شدند تا عملا برای همیشه نفت تهران که یکی از با سابقه ترین باشگاه های کشور است نابود شود.

این اتفاق  بار اول نیست که برای انزلی چی ها رخ می دهد آن ها 21 سال پیش هم چنین کاری کرده بودند و امتیاز لیگ برتری تیم فوتبال بانک ملی  را خریده بودند.

حالا ملوانی ها امروزه با مشکلی روبه رو هستند که با مشکلات گذشته آن ها کمی تفاوت دارد . در حالی که آن ها موفق شدند تا در مزایده باشگاه نفت به پیروزی برسند اما برای نخستین بار با مشکلی روبه رو شدند که برای هیچ تیمی پدید نیامده بود .

تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال در یک تصمیم عجیب مانع خریداری امتیاز نفت تهران توسط ملوانان شد . همین اتفاق کافی بود تا جنجال و حاشیه های زیادی اطراف ملوان و نفت پدید بیاید .

فدراسیون فوتبال در سال های گذشته هیچ گاه مانع حضور تیم های لیگ برتری در شهرستان ها نشد و اجازه داد تا تیم هایی مانند صبا باتری ، سایپا و پاس راهی شهر هایی چون قم ، کرج و همدان شوند تصمیم هایی که باعث نابودی تیم های قدیمی و ریشه داری مانند پاس شد . اگر چه جلوگیری از انتقال تیم ها به شهر های دیگر تصمیمیی صحیح است ولی شرایط ملوان و انزلی به شدت با شهر هایی چون همدان ، کرج و قم تفاوت دارد .

انزلی چی ها سال هاست که فوتبال بازی می کنند و نزدیگ به نیم قرن است که در بالا ترین سطح فوتبال کشور به تیم داری مشغولند و از همه مهم تر مردمی در انزلی زندگی می کنند که تمام زندگی شان فوتبال است . به هر صورت جنجال ملوانی ها تنها این موضوع نیست . اگر چه همین سردرگمی در انتقال امتیاز نفت سبب شد تا بسیاری از بازیکنان ملوان از این تیم جدا شوند و بسیاری که قصد حضور در انزلی را داشتند قید این تیم را بزنند . اما موضوع جالب تری که خشم بسیاری از هوادارن این تیم را در پی داشت اعلام لیست مازاد این تیم بود . لیستی که باعث شد تا بسیاری از گزینه های ملوان قید این تیم را بزنند .

در حالی که محمد اححمد زاده با ملوانان قرارداد داشت با تصمیم ناگهانی از سوی مسئولان باشگاه قرار شد تا فرهاد پور غلامی هدایت انزلی چی ها را بر عهده بگیرد . اما زمانی که لیست مازاد باشگاه که نام 5 تن از بازیکنان اصلی ملوان از جمله پژمان نوری ، مازیار زارع و جلال رافخایی حضور داشتند را منتشر کرد تنها چند دقیقه پیش از مراسم معرفه پور غلامی ، این مربی قید حضور در ملوان را زد .

سرمربیان احتمالی

پس از جدایی پور غلامی و کنار رفتن احمد زاده نام 6 نفر برای هدایت انزلی چی ها اعلام شد .

محمد مایلی کهن ، فیروز کریمی ، اکبر میثاقیان ، نصرت ایراندوست ، وینگو بگوویچ و محمد احمد زاده 6 گزینه ملوانی ها برای هدایت این نتیم بودند .

 اما شرایط ملوان به حدی خراب است که هیچ کدام از این مربیان حضور در این تیم را به احتمال زیاد منطقی و عقلانی نمی دانند . زیرا ملوانی ها با شرایط فعلی خود در صور ت حضور در لیگ شانزدهم شانس اصلی سقوط هستند با این حال نام دو محمد احمد زاده و محمد مایل کهن شانس بیشتری را برای حضور بر روی نیمکت انزلی چی ها دارند .

 اما بعید است با وجود لیست مازاد و هواداران متعصب شخصی حاضر به پذیرش این پست شود . باید منتظر ماند و دید سرانجام این تیم قدیمی و ریشه دار که در این سال ها با بی تدبیری و خود خواهی و تنها با شعار نگه داشته شده چه می شود ؟

به طور قطع ملوان بدون پول ، حامی ، امکانات ، مدیران آگاه و کار آزموده و نگرش صحیح هیچ جایی در آینده فوتبال کشور ندارد و با این شرایط باید از همین حالا این تیم را منحل شده دانست  .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار