مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های شکارچیان استان اردبیل ضروری است تا کانون شکار در استان اردبیل ایجاد شده و فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه رسیدگی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد خداپرست در جلسه هم‌اندیشی با شکارچیان منتخب استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد شکارچیان در سال‌های اخیر افزود:‌ فعالیت‌های شکارچیان استان اردبیل در قالب راه‌اندازی کانون شکار ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی کانون شکار در اردبیل بیان کرد:‌ توجه به درخواست‌های صنفی شکارچیان، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر شکارچیان با این اداره کل و همکاری این قشر در فعالیت‌های حفاظتی محیط زیست از جمله هداف تشکیل این کانون بوده که در استان اردبیل در قالب سازمان غیردولتی زیست‌محیطی راه‌اندازی می‌شود.

خداپرست با اشاره به برخی فعالیت‌های شکارچیان که منجر به تخریب حیات وحش و محیط زیست در استان اردبیل شده است، گفت:‌ باید هرگونه فعالیت در راستای بهره‌برداری از محیط زیست و حیات وحش در راستای حفظ تنوع زیستی و توسعه پایدار بوده و از هر گونه اقدام در راستای تخریب به این حوزه جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد شکارچیان در استان اردبیل بودیم که راه‌اندازی کانون شکار و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه می‌تواند فعالیت‌های این قشر را ساماندهی کرده و تخلفات را نیز در این حوزه کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.