اردبیل؛

راه اندازی 5 هزار کارگاه تولیدی کوچک در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی احداث و راه‌اندازی حدود 5 هزار کارگاه تولیدی کوچک را در سطح کشور پیش‌بینی کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ پاسدار عظیم سرداری در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: بسیج از سال 92 به منظور تحقق اهداف و سیاست‌هایا قتصاد مقاومتی که مورد توجه مقام معظم رهبری بود،‌به این حوزه ورود پیدا کرده که در واقع فعالیت‌های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در 3 بخش کشاورزی، اشتغالزایی مشاغل خانگی و احداث صنایع تبدیلی کشاورزی برای روستاییان است.

وی با اشاره به اینکه احداث واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی روستاییان به صورت خام به فروش می‌رسد که در واقع ارزش افزوده‌ای برای کشاورز و روستاییان ایجاد نمی‌شود که احداث این واحدهای صنایع تبدیلی می‌تواند باعث اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی روستاییان شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: برای سالجاری سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی احداث و راه‌اندازی حدود 5 هزار کارگاه تولیدی کوچک را در سطح کشور پیش‌بینی کرده که سهم استان اردبیل نیز حدود 250 کارگاه تولیدی است که امیدواریم با تأمین اعتبارات و همکاری بانک‌ها این موضوع تحقق یابد.

سرداری تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کشور، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و جلوگیری از صادرات غیرنفتی از جمله اهداف این طرح می‌باشد که سازمان بسیج سازندگی بر اساس توان خود در این حوزه ورود پیدا کرده و در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی بیان کرد:‌ تاکنون 2 میلیارد تومان برای ایجاد پروژه‌های کوچک در مناطق روستایی و محروم هزینه شده است و 12 میلیارد تومان اعتبار نیز برای ایجاد سالن در شهرستان‌های استان تخصیص یافته که در این زمینه 60 سالن با نام 9 دی در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.